איך נולד הלחן של ישי ריבו לשיר שכתבה נערה שנהרגה בתאונה I צפו

מפגש סטודנטים בירושלים ריגש הזמר ישי ריבו כשביצע את השיר שכתבה דניאלי זוננפלד ז''ל שנהרגה בתאונת דרכים לפני שנתיים וחצי • "כשקראתי את השירים נדהמתי בעיקר בגלל הגיל שבו היא כתבה אותם"
אבי כץ
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 18:14

לפני כשבוע, במפגש של סטודנטים, ריגש הזמר ישי ריבו עם השיר ‘להביע אהבה’ – אותו כתבה הנערה דניאלי זוננפלד ע”ה, שנהרגה בתאונת דרכים לפני שנתיים וחצי, בגיל 20, בעת ששבה מהתנדבות במחלקה האונקולוגית בביה”ח שניידר.

“לפני שנתיים קיבלתי טלפון מאמא של דניאלי והיא סיפרה לי על הטרגדיה שהמשפחה עברה. היא גם סיפרה שדניאלי כתבה הרבה שירים ושאלה האם אני מעוניין לנסות ולהלחין אותם”, סיפר ריבו.

“יצא לי לקבל לא מעט פניות דומות בעבר, אבל כשקראתי את השירים נדהמתי בעיקר בגלל הגיל שבו היא כתבה אותם. את אחד מהשירים שתפסו לי את העין – דניאלי כתבה בגיל 11.5 בלבד. בגיל הזה אני יכולתי רק לחלום לכתוב משהו כל כך עמוק ומדויק. דווקא את השיר הזה החלטתי להלחין.

“שרנו אותו בפעם הראשונה באירוע השקת הספר לזכר דניאלי, לפני כשנתיים. זאת הייתה זכות גדולה כי דרך השיר גיליתי את הדמות המופלאה ויוצאת הדופן של דניאלי”, סיפר ריבו באירוע.

בשיר ‘להביע אהבה’ שכתבה דניאלי כשיר אהבה לאימה, שר ריבו: “אילו אפשר היה להביע; את אהבתי אלייך בכתב; השמש הייתה מפציעה בעוז; ביום סגרירי של סתיו. אילו אפשר היה להביע; את אהבתי באותיות ובתווים; תקווה גדולה הייתה ניצתת; בלב כל האוהבים. אילו אפשר היה להביע; את אהבתי אלייך במילים; הכוכבים והירח היו; לתוך הים נופלים. אבל בינתיים לא מצאתי שום דרך; להביע כמה אני אוהבת אותך; את יכולה רק לנחש; כמה אני זקוקה לך”.

בערב נטלו חלק למעלה מ-60 סטודנטים ישראלים, המשתתפים בתכנית ‘מסע אלול’ של ארגון ‘נפש יהודי’. האירוע נתמך על ידי ‘קרן דניאלי’ שהוקמה על ידי משפחת זוננפלד כדי להנציח את זכרה של דניאלי, והינו אחד מלמעלה מ-40 מיזמים חברתיים, רפואיים וחינוכיים שונים ברחבי הארץ לזכרה.

מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ע”ה, אמר בערב: “מלבד הנתינה, האהבה לזולת והצניעות שלה, דניאלי הייתה מאוד מוכשרת בכתיבה וגם כן ציירה מאוד יפה. אנחנו משתדלים להמשיך את הדברים הנפלאים שהיא עשתה בחייה בעשייה ובתמיכה ביוזמות שונות.

“כולנו מרגישים בימים האלה של חודש אלול בעיקר בעוד אנחנו נמצאים בירושלים עיר הקודש שמשהו משתנה, זה באוויר. כל יהודי בתקופה הזאת מתקרב עוד יותר לשורשים שלו. כל אחד עובד את השם בדרכו שלו: עם חיוך לחבר, עם עזרה לזולת. כל יום אנחנו צריכים לעשות משהו שיצדיק את העובדה שאנחנו נמצאים כאן”. ‎‬

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות