בחוץ: שטפונות ומעשי ביזה. בפנים: לומדים תורה לאור נרות ושרים • צפו

החל משעות הבוקר הסופה נחלשה להוריקן דרגה 1 - ולקראת שעות הצהריים צפויה להפוך לסופה טרופית • עוצר הוטל על תושבי מיאמי עד שעות אחר הצהרים • ומה עושים החרדים שנותרו בעיר? לומדים ושרים לאור הנרות
נתן פרל
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 15:01

כ-4.5 מיליון בתים ובתי עסק ברחבי פלורידה נותרו ללא חשמל בעקבות הוריקן ‘אירמה’ שהכה במדינה.

הסופה, שנחלשה לעוצמה 1, מתקדמת לעבר מדינת ג’ורג’יה, שם נותרו כמאה אלף תושבים ללא חשמל. בהמשך היום (שני) צפוי ההוריקן להפוך לסופה טרופית.

לפי ההערכות, הנזק המוערך מ’אירמה’ ומהוריקן ‘הארווי’ הוא 290 מיליארד דולר – כ-1.5% מהתמ”ג של ארצות הברית.

תיעוד ממדי הנזק מצילום מהאוויר:

הנשיא דונלד טראמפ הכריז הלילה על פלורידה “אזור מוכן אסון”, לבקשת המושל ריק סקוט, צעד שיאפשר העברת סיוע פדרלי למדינה.

בכמה ערים בפלורידה תועדו מקרים של ביזה, כאשר פורצים ניצלו את נטישת המיליונים מבתיהם  וניסו לגנוב רכוש. בחלק מהמקרים התושבים הזעיקו שוטרים לאחר שצפו מרחוק במצלמות האבטחה המותקנות בבתיהם וראו את הגנבים פורצים פנימה.

באזור העיר מיאמי הוארך משך העוצר עד לשעות אחר הצהריים, כדי לאפשר לרשויות לנקות את הרחובות מההריסות ולאפשר חזרה בטוחה של מיליוני התושבים שעזבו את איזור הסופה.

‘אירמה’ גרמה להצפות ענק ברחובות מיאמי, וחלקים נרחבים מהעיר כוסו במים, כאשר הרחובות נראו כנהרות. במרכז ההוריקנים הזהירו מפני נחשולי ענק שעלולים לפגוע באזורי החוף, כמו הערים טמפה ונייפלס.

•  סירות על הכבישים, מכוניות קבורות תחת חול:

מי שישבו במיאמי המוצפת ברוגע ושמחה הם תלמידי קהילת ‘שובה ישראל’, לאחר שכבר בשבוע שעבר הורה להם מורם ורבם רבי יאשיהו יוסף פינטו שלא להתפנות וכי “בהיותם קהילה כה קדושה לא יאונה להם כל רע”.

מקורבו של הרב, בן ציון עטיה: “לא סופת הוריקן ולא שום מחסום וממכשול יוכל לעצור את התורות הקדושות של כ”ק האדמו”ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט”א. ואם היה מבול בדור, ‘שובה ישראל’ בוודאי היתה עוצרת אותו בקדושתה ובמעשים הטובים של הקהילה הרמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות