גפני צוהל: “תחבורה בשבת? בג”ץ זרק את הרפורמים מכל המדרגות”

יו"ר ועדת הכספים מחמיא לשר התחבורה אחרי החלטת בג"ץ: "אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה. הוא עמד כל הזמן על העובדה שהסמכות שלו היא גם להתחשב במסורת ישראל" • אורי מקלב על העותרים: "לא ראינו את הדאגה שלהם לציבור לשיפור תחבורה ציבורית כושלת"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 13:46

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הגיב היום (שני)  על החלטת שופטי בג”ץ – חנן מלצר, ניל הנדל ודוד מינץ – לדחות את עתירת התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, ח”כ תמר זנדברג ועמותת חדו”ש בדרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

“פסק הדין לא התקבל בהפתעה, זה היה ברור לחלוטין”, אמר גפני. “היו נסיונות רבים של קבוצות כאלה ואחרים להעביר הצעת חוק שתהיה תחבורה ציבורית בשבת. היה ברור שבית המשפט לא יכול להיעתר לבקשה הזאת, והוא עשה את זה בצורה הטובה ביותר במקרה הנוכחי”.

גפני הוסיף: “זאת מציאות שבעצם הוא זרק את הרפורמים ואת כל הארגונים האחרים מכל המדרגות, בצדק מבחינה משפטית”.

גפני הדגיש: “אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה. הוא עמד כל הזמן על העובדה שהסמכות שלו היא גם להתחשב במסורת ישראל, זה כתוב בחוק. הוא עמד על זה במליאת הכנסת, כאשר הוגשו הצעות קנטרניות כדי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת – שתשנה לגמרי את החיים כאן בארץ, גם לאנשים דתיים וגם לשאינם דתיים. וישראל כץ לא נתן שזה יקרה. היום ההחלטה של בית המשפט נזקפת לזכותו, יחד איתנו”.

ח”כ אורי מקלב הגיב על דחיית העתירה בנושא תחבורה ציבורית בשבת: “העתירה הייתה למטרות פופליסטיות ורק להרבות מחלוקת, לא ראינו את הדאגה שלהם לציבור לשיפור תחבורה ציבורית  כושלת למרכזים רפואיים או למרכזים חיוניים לאזרחים, כך שגם בית המשפט קיבל והבין את זה”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת ח”כ יואב בן צור: “מדובר בהחלטה ראויה לבית משפט במדינה דמוקרטית בעלת צביון יהודי”.

הוא הוסיף כי להחלטה מרכיב חברתי חשוב, והדגיש כי “ציבור הנהגים שעושה עבודה אינטנסיבית ראוי לקבל את השבת כיום חופש שוויוני לכל אדם ולכל בע”ת באשר הוא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות