“סירב לגעת בתפוח אדמה הלוהט” • בג”ץ: לא לתחבורה ציבורית בשבת

שופטי בג"ץ החליטו לדחות את העתירה שביקשה להורות למשרד התחבורה לאשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת • ח"כ תמר זנדרברג: "בית המשפט פתח לנו דלת לקחת את הצהרות המדינה ברצינות ולהגיש בקשות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 13:28

שופטי בג”ץ – חנן מלצר, ניל הנדל ודוד מינץ – החליטו היום (שני) לדחות את עתירת התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, ח”כ תמר זנדברג ועמותת חדו”ש שדרשה משר התחבורה לשקול להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

הנימוק לדחיית העתירה: היעדרה של בקשה רשמית מצד חברה חוקית המפעילה תחבורה ציבורית להפעיל קווים גם בשבת.

השופטים ציינו במהלך הדיון, כי ללא בקשה כזו נעדרת העתירה בסיס משפטי, ולכן אין מנוס מדחייתה.

עורכת הדין אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, המייצגת את העותרים אמרה: “בית המשפט הותיר דלת פתוחה להגשת בקשה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

“בכוונתנו לפעול להגשת בקשה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובמידת הצורך נחזור לבית המשפט. יש לקוות שמשרד התחבורה ישקול את צרכיהם של החולים, הקשישים, בעלי מוגבלויות ומשפחות חד הוריות בהחלטה האם להיענות לבקשה. אנו נמשיך לפעול על מנת להבטיח את זכויותיהם לחופש תנועה, שוויון וכבוד של כל תושבי ישראל.”

תנועת ישראל חופשית: “החלטת בית המשפט אמנם לא מבשרת על שינוי, אך התייחסותו להמשך ההליך מהווה הזדמנות מצוינת להביא בפניו את הצרכים האמיתיים של אזרחי ואזרחיות המדינה. לאחר מיפוי צרכים ארצי, אשר במידה רבה כבר החל בחודשים האחרונים במספר ערים על ידי ישראל חופשית וכעת יורחב בסיוע שותפינו, נוכל להבהיר לבית המשפט שהצורך בתחבורה ציבורית בשבת הוא צורך חיוני ונדרש. הציבור מחכה לתחבורה ציבורית בשבת והמדינה חייבת להיות זו שמספקת את השירות הזה”.

ח”כ תמר זנדברג: “בית המשפט סירב בשלב זה לגעת בתפוח אדמה הלוהט שנקרא תחבורה ציבורית בשבת, אך בהחלט פתח לנו דלת לקחת את הצהרות המדינה ברצינות ולהגיש בקשות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וכך לבחון אם הם מתכוונים לבחון בקשות כאלה בתום לב.

“טענת השר כץ שאין ‘צורך חיוני’ לא עמדה במבחן המציאות, ואם יבחן זאת ברצינות יגלה שיש צורך אמיתי וחיוני. זה שלב אחד נוסף במאבק למען תחבורה ציבורית בשבת, שנמשיך לנהל בכל הזירות ובכל האמצעים, פשוט כי אין צודק ממנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות