הסולחה: ראש העיר הרצליה התנצל על הקנס שהוטל על הנחת תפילין – והניח תפילין

משה פדלון, ראש העיר הרצליה, הגיע הבוקר יחד עם מקורביו אל ביתו של שליח חב"ד הראשי בעיר, הרב ישראל הלפרין - כדי להתנצל על הדו"ח שרשמו הפקחים לפעיל חב"ד, בגלל ש"מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין" • "הייתה אי הבנה בעניין הדוכן תפילין, מביע את צערי"
יוסף גרינבוים
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 13:02

משה פדלון, ראש העיר הרצליה, הגיע הבוקר אל ביתו של שליח חב”ד הראשי בעיר, הרב ישראל הלפרין, כדי להתנצל על הדו”ח שרשמו הפקחים העירוניים לשליח חב”ד ה”מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”.

ראש העיר הגיע מלווה בסגניתו ומ”מ מאיה כץ, יו”ר סיעת ש”ס משה ועקנין, חבר הנהלת העירייה וסגן ראש העיר לשעבר צבי וייס, ועוזריו האישיים.

ראש העיר הכריז על ביטול הקנס והסביר כי הייתה אי הבנה, הביע את צערו ולקח אחריות. ראש העיר הכריז כי הוא מוקיר את פעילות חב”ד והעומד בראשה – ומברך על המשך הפעילות ברחבי העיר עד עתה.

הרב ישראל הלפרין בירך את ראש העיר בהמשך הצלחה, והודה לו על פועלו למען כל תושבי העיר, ללא יוצא מן הכלל.

ראש העיר גם כתב מכתב לרבי מליובאוויטש זצ”ל בו נאמר: “הנני משה בן טוני פדלון, ראש העיר הרצליה, להודיע לכ”ק אדמו”ר כי לצערי הייתה אי הבנה בעניין הדוכן תפילין, מביע את צערי ומודיע כי אני מוקיר את פעילות חב”ד שבנשיאות כבוד קדושתו, ומברך את המשך פעילות חב”ד ברחבי העיר כמו עד עתה.

“ומבקש מכבוד קדושתו ברכה להצלחה ולשנה טובה ומתוקה ובעתי על החתום בהכנעה, משה בן טוני פדלון”.

הפגישה הסתיימה בחיבוק.

כפי שדווח בחרדים 10, יוסף יצחק אמיתי, חסיד חב”ד שהתייצב, כמו בכל יום שישי, ליד בית חב”ד בהרצליה עם דוכן תפילין, והציע לעוברים ושבים לזכות במצווה – נקנס בקנס כספי על סך של 730 שקל.

“הנ”ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין”, כתב הפקח העירוני בדו”ח. “אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”.

הפקח הוסיף עוד: “התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו”.

דוכן תפילין

תגובת העירייה באותו יום הייתה: ״חובתה של עיריית הרצליה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב”ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב״.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הגיב על הסערה שפרצה בעקבות הדו”ח ואמר, כי שליח חב”ד שקיבל את הדו”ח, יגיש לעירייה ערעור – והדו”ח יבוטל לאלתר.

יחד עם זאת, הבהיר ראש העיר, כי אין לו אף דבר נגד שליחי חב”ד, וישמח שיגיעו להסכמה עם העירייה על מיקום הצבת הדוכנים להנחת תפילין בעיר, בכדי שלא לפגוע בשגרת החיים של תושבי העיר.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעירייה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו”.

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה על הסרטון: “אני מאד מקווה ורוצה להאמין שההתנהלות של הפקח בהרצליה זו פרי יצירה עצמית ולא קשורה למדיניות. אין ולא יכולה להיות מדיניות של הממסד לאסור ח”ו הנחת תפילין של איש לרעהו”.

פרוש הוסיף: “זו הייתה המדיניות ברוסיה הקומוניסטית של פעם. אנחנו לא שם”.

ח”כ דודי אמסלם הגיב: “עולם ערכים הפוך 2017! במשך 40 שבועות, אלפי אנשי שמאל מפגינים ללא רשיון ומפריעים למנוחת השבת של יהודים דתיים, המתגוררים בסמוך לכיכר גורן בפתח תקווה והבג”צ מתיר להם להפריע לאותם יהודים בשם הדמוקרטיה.

“אבל כשיהודי צדיק קם בבוקר, עוזב את פרנסתו ומניח תפילין ליהודי אחר בהרצליה, הוא עבריין שמטריד אנשים ברחוב, בצירוף קנס של 730 שקל. כל זה קורה במדינת היהודים, אוי לאותה בושה!!!”

מאגף הסניפים של צעירי אגודת חב”ד, האחראיים לפעילות בתי חב”ד בישראל, הגיבו על התקרית בהרצליה: “קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו היום שליחי חב”ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו”ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל. רק בהרצליה, עיר ואם בישראל.

״כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרבי מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס שנה חדשה יינתן דו”ח לחסיד שכל ‘פשעו’ החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. שליחי ותלמידי חב”ד המסורים ימשיכו להנגיש את היהדות וערכיה לכל יהודי במאור פנים ובאדיבות, ולקיים גשר בין כל חלקי העם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות