תשמעו סיפור: כשאתה חושב על מישהו שפגשת לפני 35 שנה, אתה גורם לו לצלצל אליך?

הרב יוסף הרטמן, תושב קרית מלאכי, מצא בביתו גלויה ישנה, שהזכירה לו הנחת תפילין מיוחדת עם 'קיבוצניק' מרשפים,על גג בניין נטוש בעיר צידון - בעת מלחמת לבנון הראשונה • אז מה הסיכויים שפתאום הקיבוצניק יתקשר?
חרדים 10
כ' אלול התשע"ז / 10.09.2017 23:15

הרב יוסף הרטמן, תושב שכונת נחלת-הר-חב”ד בקריית מלאכי, נוהג כבר 50 שנה לזכות יהודים בהנחת תפילין, כמצוות רבו – האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל.

“לאחרונה ‘עשיתי סדר’ במסמכים ובתמונות, ומצאתי תמונה מקיץ תשמ”ב-1982. הייתי אז בשירות מילואים בלבנון. עליתי לגג בניין שהיה בעת הבניה, שצה”ל השתלט עליו במהלך הקרבות. למעלה בעמדה, מול נוף מדהים של הים בצידון, פגשתי צנחן מקיבוץ רשפים בשם יוסף בולגנים, מחטיבת הצנחנים 252 שעמדה לפרוץ לביירות.

הצעתי לו להניח תפילין – והוא הניח בשמחה. שוחחנו מעט, מישהו צילם. שלחתי לו את התמונה, וכעבור מספר חודשים ענה לי בגלויה המצורפת.

הרב יוסף הרטמן

הרב יוסף הרטמן

במכתבו הוא מודה על הפעילות שלי בקרב החיילים בהתנדבות. שמרתי את הגלויה 35 שנה. לאחרונה, כפי שאמרתי, עשיתי ‘סדר’ ומצאתי אותה”.

הסיפור לא נגמר: ביום שלישי האחרון, מקבל הרב הרטמן בטלפון שיחה. על הקו היה קול זר: “אני מדבר עם יוסף”?

כן.

“לפני 35 שנה שלחתי לי תמונה מהנחת תפילין בלבנון בצידון. אתה זוכר? שמי יוסף…”

מיד השלמתי לו: ‘בולגנים… מקיבוץ רשפים’.

הרב יוסף הרטמן

הרב הרטמן, שסיפורו פורסם באתר col, מתאר בהתרגשות: “הוא היה בהלם! סיפרתי לו כי חשבתי עליו לפני שבועיים, וזה כנראה מה שעורר אותו לחפש בבזק 144 וליצור קשר. הוא אמר לי: ‘אין מקרה. הכל מלמעלה…'”

מוסיף הרב הרטמן: “שוחחנו אז, על הגג בצידון, בסך הכל כמה דקות… תראו את כוחה של פעולה אחת ומילה טובה אחת!

“הוא סיפר לי עכשיו כי עזב את הקיבוץ, והיום מתגורר בהרצליה. בתו משתתפת בשיעורי תורה של בית חב”ד. היא שומרת כשרות ושבת. הוא מניח תפילין מידי פעם.

“משפחת אשתו מגרמניה, ממשפחה מיוחסת, ויש לו תפילין של סבא של סבא של אשתו. החלפנו טלפונים ודואר אלקטרוני ונמשיך בקשר. שנינו, כמובן, התרגשנו מאד…”

הרב יוסף הרטמן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל הוא לא משיח
    13/09/2017 09:00
    נחמד
  1. מקוה שזה לא יהפוך לעוד הוכחה של משיחיסוטים