ביום שישי: כך חילצה חב”ד משפחת השליח מהאי סנט מרטין • והשליח?

שליח חב"ד באי סנט מרטין, הממוקם בחלק הצפוני של קבוצת האיים הקאריביים - שנפגעו קשות מההוריקן, החליט להישאר יחד עם בני משפחתו בבית • אבל ביום שישי התברר: אין מנוס מחילוץ בני המשפחה • השליח עצמו נותר לסייע ליהודים וישראלים לצאת מהאי
נתן פרל
י"ט אלול התשע"ז / 10.09.2017 13:42

בני משפחתו של שליח חב”ד הרב משה חיינוביץ’, המאייש את אחד מבתי חב”ד האקזוטיים ביותר בעולם, חולצו בערב שבת במבצע דרמטי על ידי המטה העולמי של חב”ד בניו יורק ושליח חב”ד בפורטו ריקו, הרב מענדי זרחי.

האי הקריבי סנט מרטין ממוקם בחלק הצפוני של קבוצת האיים הקאריביים, ומתחלק בריבונות בין צרפת והולנד. בימים האחרונים התפנו מרבית התושבים והתיירים הרבים מהאי, בעקבות הסופה ההולכת ומתקרבת.

הרב חנוביץ, שליח חב”ד באי, חשב כי עוצמת הרוחות תהיה חלשה יותר מהמתואר, ולכן החליט להישאר יחד בני משפחתו, אשתו וחמשת ילדיו בגילאי שנה עד 8  – בביתו שבמרכז האי.

אלא שאז החלו הרוחות העזות לנשוב בעוצמה רבה מאוד ובני המשפחה עברו במהירות לבית חב”ד הממוקם במיקום גבוה יותר. אולם, בשל הלחץ, שכחו כי המבנה נמצא במהלך שיפוצים – כך שבני המשפחה נפלו מן הפח אל הפחת.

השליח באי, שנפגע בעבר כבר שש פעמים בסופות הוריקן בעשרים השנים האחרונות, מצא צמו עם בני משפחתו במצוקה. לעזרתו נחלצו שליח חב”ד בפורטו ריקו, הרב מנדי זרחי ואנשי המטה העולמי של חב”ד. לאחר מאמצים עילאיים של הרב זרחי, הצליח להשיג מטוס פרטי, שטייסו הסכים לנחות באי, למרות הסערה, ולחלץ את בני משפחת השליח.

המטוס הפרטי הגיע מארה”ב עם 8 מקומות ישיבה. המטוס המריא עם בני המשפחה לפורטו ריקו, שם הם התקבלו על ידי שליח חב”ד ויהודי מקומי, שסידרו להם בית ומקום חם לשהות בו.

לצורך מבצע החילוץ נחלצו רבים – בהם: ה’מרכז לענייני חינוך’ – המטה העולמי של חב”ד בניו יורק, שליח חב”ד בפורטו ריקו, ואנשי עסקים מקושרים לשלוחי חב”ד, שהפעילו את קשריהם.

חנוביץ, שליח חב"ד

גורם בחב”ד אומר לחרדים 10, כי השליח עצמו נותר באי ועוזר, באמצעות הקשרים והידע שלו, ליהודים מקומיים וישראלים השוהים באי שנפגע – לצאת לחוף מבטחים.

“עכשיו, באמצעות הסיוע של ‘המרכז לעניני חינוך’ מביאים את המשפחה כולה אל משפחתם המורחבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשוט לא נכון
    10/09/2017 17:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם יצאו ביחד עם אזרחים אמריקנים במטוס של צבא ארה”ב