“תתפנו, לא תשרדו אותה”: הסופה הקטלנית ‘אירמה’ בדרך לפלורידה

הרשויות המקומיות בפלורידה הורו ל-5.6 מיליון תושבים לעזוב את בתיהם, לקראת הפגיעה הצפויה מחר של 'אירמה' • על פי הדיווחים הסופה נעה במהירות של כ-210 קמ"ש וגרמה למותם של יותר מ-20 בני אדם באיים הקריביים
דוד ליבוביץ
י"ט אלול התשע"ז / 09.09.2017 21:00

מפחיד בארה”ב: סופת ההוריקן ‘אירמה’ מתקרבת למדינת פלורידה,  אחרי שהותירה אחריה הרס רב באיים הקריביים, שם השתוללה בימים האחרונים כשהיא בעוצמה 5 המקסימלית.

היום (שבת) הכתה הסופה גם בקובה ובהמשך נחלשה לדרגה 3, אולם היא צפויה להתחזק שוב בטרם תכה מחר בחוף המזרחי של ארצות הברית.

על פי מרכז ההוריקנים הלאומי בארה”ב, אמורה ‘אירמה’ להגיע אל פלורידה מחר – יום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות.

הרשויות המקומיות הורו ל-5.6 מיליון תושבים באיזור – כולל הקהילה היהודית הגדולה – לעזוב את בתיהם לקראת הפגיעה של הסופה, שנעה במהירות של כ-210 קמ”ש וגרמה למותם של יותר מ-20 בני אדם באיים הקריביים.

“אם קיבלתם הוראה להתפנות – עזבו את בתיכם עכשיו. לא הלילה, לא בעוד שעה, עכשיו! מי שלא יעזוב את ביתו, יצטרך להתמודד עם הסערה לבדו”, הורה מושל פלורידה, ריק סקוט – שהוסיף: “זו סופה קטלנית, אתם לא תשרדו אותה”.

המושל הודיע כי לפחות 50 אלף מתושבי פלורידה הגיעו למקלטים הציבוריים שנפתחו בעיר וקרא לכל מי שנותר בעיר להגיע לאחד המקלטים. “אני קורא לכולם לדבק עם שכניהם, בני המשפחה והחברים, כל אחד מתושבי פלורידה צריך לקחת זאת ברצינות ולהגן על משפחתו. ניתן להחליף את המקום שלכם, אבל לא ניתן להחליף את החיים שלכם או את בני משפחותיכם”.

 מנהל סוכנות החירום האמריקאית ברוק לונג אמר: “זו לא שאלה האם פלורידה תיפגע. השאלה היא עד כמה גרוע פלורידה תיפגע”.

גם במקומות נוספים בהם אמורה הסופה לעבור הוציאו הרשויות הוראה לתושבים לעזוב את בתיהם, בהם דרום קרוליינה, ג’ורג’יה וצפון קרוליינה.

כרגע ישנם שני הוריקנים נוספים באוקיינוס האטלנטי: ‘חוזה’ – בעוצמה 4 המתקדם גם הוא לחופי אמריקה ו’קטיה’, שפגע הבוקר (שעון ישראל) בחופה המזרחי של מקסיקו. עם זאת, מרכז ההוריקנים האמריקני חזה כי ‘קטיה’ צפויה להיחלש כבר ביממה הקרובה – אך הוסיף כי ככל הנראה ‘חוזה’ ימשיך להיות עוצמתי ולהוות סכנת חיים.

 ההוריקן אירמה

הרב אשר וחניה פדרמן, שלוחי חב”ד באיי הבתולה – שספגו נזק עצום מההוריקן ‘ארמה’ פועלים בעיר לטובת התושבים. “מוטות טלפון, גגות ופסולת הושלכו כמו עשבי תיבול”, מספר אחיו של השליח אלי פדרמן. “האי מסוחרר מההרס המוחלט של התשתיות”.

המשפחה של שלוחי חב”ד באי הסתתרה בעת הסופה בבית חולים מקומי. “למרבה המזל הם בסדר פיזית”, כתב האח.

“הם בחרו להישאר כדי שיוכלו לעזור לקהילה שלהם”, מוסחף האח אלי. “הרבה אנשים עדיין מנותקי קשר והם עוזרים למשפחות לאתר את יקיריהם. הם גם מתכוננים לסופת ההוריקן חוזה”.

תגובה הממחישה את העזרה שהם מגישים פורסמה בדף הפייסבוק שלהם. “תודה לאל על הפדרמנים”, “כתבה ניקול סטיבנס, לאחר שהפדרמנים איתרו את קרובי משפחתה. “מאוד רעדו אבל הם בסדר”, כתבה.

ההוריקן אירמה

 ילדי משפחת השלוחים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות