מסעיר את הרשתות: יאיר נתניהו פרסם קריקטורה שנויה במחלוקת

בנו של ראש הממשלה פירסם בדף הפייסבוק שלו קריקטורה מעוררת מחלוקת, בה נראים המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס מזין איש לטאה, שמזין דמות המזכירה איורי יהודים בביטאונים ניאו נאצים • אהוד ברק: "כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד"
קובי פינדרוס
י"ח אלול התשע"ז / 09.09.2017 20:12

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פרסם אתמול (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו קריקטורה – ועורר סערה.

בקריקטורה נראים אלדד יניב, אהוד ברק ומני נפתלי כשבידו חמגשית, ליד הכיתוב “שרשרת המזון”. בנוסף נראים בפוסט איש הלטאה, וכן המילארדר היהודי הונגרי ג’ורג’ סורוס עם אף ארוך – מה שעורר סערה וטענות למוטיבים אנטישמיים ברורים.

מקור הקריקטורה באתר ‘מצנקש’, שהוא ראשי תיבות של דף פייסבוק ימני קיצוני בשם “ממים צפופים נגד קקיהומושיט שמאלני”. את הפוסט שיתף לא אחר מאשר דייוויד דיוק, איש ימין קיצוני אמריקני הידוע כבעל דעות אנטישמיות, ובעל רקע של הכחשת שואה.

בתגובה לפוסט, צייץ ברק: “זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד”.

אלדד יניב הגיב לפוסט באמצעות חשבון הטוויטר שלו. הוא צירף את הקריקטורה המקורית – וכתב: “בתמונה מימין פוסט של בנו של ראש ממשלת העם היהודי ובתמונה משמאל מקור ההשראה האנטישמי”.

ח”כ יצחק הרצוג גינה בחשבון הטוויטר שלו. “כל יהודי צריך לחוש חלחלה ובושה מכך שקריטורה סטייל דר שטירמר יצאה ממעון ראש הממשלה הישראלי ומקבלת חיבוק מגדול האנטישמים.למחוק, להתנצל ולגנות”, צייץ.

גם אבי גבאי תקף את הקריקטורה בטוויטר: “יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה kkk מסכים לה”.

המיליארד היהודי הונגרי ג’ורג’ סורוס, שהוצג בתמונה אותה פרסם נתניהו, עלה לכותרות לפני כחודשיים בשל קמפיין בעל אופי אנטישמי שפרסמה ממשלת הימין בהונגריה נגדו.

שגריר ישראל מיהר לגנות באופן נחרץ את הקמפיין, אך במשרד החוץ הוציאו לאחר מכן הודעה תקיפה וחריפה – שמבקרת אמנם גם את הקמפיין האנטישמי אך גם את סורוס עצמו: “ישראל מוקיעה כל ביטוי של אנטישמיות בכל מדינה, אך סורוס ממשיך לחתור תחת הממשלות הישראליות שנבחרות באופן דמוקרטי”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות