סערה • חב”דניק נקנס ב-730 ש”ח. העוון: הציע לאנשים להניח תפילין

יוסף יצחק אמיתי, חסיד חב"ד שהתייצב, כמו מידי יום שישי, ליד בית חב"ד בהרצליה עם דוכן תפילין, והציע לעוברי אורח לזכות במצווה - נקנס בקנס כספי על סך של 730 שקל • הפקח העירוני: "מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין" • סמוטריץ: "לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית"
יוסף גרינבוים
י"ז אלול התשע"ז / 08.09.2017 12:35

יוסף יצחק אמיתי, חסיד חב”ד שהתייצב, כמו בכל יום שישי, ליד בית חב”ד ברחוב קהילת ציון בהרצליה עם דוכן תפילין, והציע לעוברים ושבים לזכות במצווה נקנס בקנס כספי על סך של 730 שקל.

העבירה? הציע לאנשים להניח תפילין.

“הנ”ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין”, כתב הפקח העירוני. “אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”. הפקח הוסיף עוד: “התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו”.

“זה מדהים מה שההסתה של ארגוני הקרן החדשה עושה”, אומר חסיד מהרצליה לחרדים 10. “החסיד עומד בפתח של הבית חב”ד ממש, אבל זה לא מנע מהפקחים להטיל עליו את הקנס המקומם. עוד מעט יאסרו גם ברית מילה?”

תגובת העירייה לדיווח ראשוני: ״חובתה של עיריית הרצליה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב”ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב״.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הגיב על הסערה שפרצה בעקבות הדו”ח ואמר, כי שליח חב”ד שקיבל את הדו”ח, יגיש לעירייה ערעור – והדו”ח יבוטל לאלתר.

יחד עם זאת, הבהיר ראש העיר, כי אין לו אף דבר נגד שליחי חב”ד, וישמח שיגיעו להסכמה עם העירייה על מיקום הצבת הדוכנים להנחת תפילין בעיר, בכדי שלא לפגוע בשגרת החיים של תושבי העיר.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעירייה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו”.

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה על הסרטון: “אני מאד מקווה ורוצה להאמין שההתנהלות של הפקח בהרצליה זו פרי יצירה עצמית ולא קשורה למדיניות. אין ולא יכולה להיות מדיניות של הממסד לאסור ח”ו הנחת תפילין של איש לרעהו”.

פרוש הוסיף: “זו הייתה המדיניות ברוסיה הקומוניסטית של פעם. אנחנו לא שם”.

ח”כ דודי אמסלם הגיב: “עולם ערכים הפוך 2017! במשך 40 שבועות, אלפי אנשי שמאל מפגינים ללא רשיון ומפריעים למנוחת השבת של יהודים דתיים, המתגוררים בסמוך לכיכר גורן בפתח תקווה והבג”צ מתיר להם להפריע לאותם יהודים בשם הדמוקרטיה.

“אבל כשיהודי צדיק קם בבוקר, עוזב את פרנסתו ומניח תפילין ליהודי אחר בהרצליה, הוא עבריין שמטריד אנשים ברחוב, בצירוף קנס של 730 שקל.  כל זה קורה במדינת היהודים, אוי לאותה בושה!!!”

מאגף הסניפים של צעירי אגודת חב”ד, האחראיים לפעילות בתי חב”ד בישראל, הגיבו על התקרית בהרצליה: “קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו היום שליחי חב”ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו”ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל. רק בהרצליה, עיר ואם בישראל.

״כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרבי מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס שנה חדשה יינתן דו”ח לחסיד שכל ‘פשעו’ החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. שליחי ותלמידי חב”ד המסורים ימשיכו להנגיש את היהדות וערכיה לכל יהודי במאור פנים ובאדיבות, ולקיים גשר בין כל חלקי העם”.

דוכן תפילין

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להציע להניח תפילין בלי רשיונות - זה גזל!
    09/09/2017 15:23
    יואל
  1. וכל מי שתומך בדוכנים ללא רשיון פשוט לא מבין בהלכה – חוטא ומחטיא!

  2. החבדניקים האלה מטרידים
    10/09/2017 07:22
    אליהו
  3. ואין להם שום זכות למכור את התפילין שלהם ברחוב תוך הצקה לעוברים ושבים

  4. מעניין שבאמריקה לא מעולם לא קיבלו דוח ואין שום צורך ברשיון לזה
    10/09/2017 13:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. רק במדינת היהודים…

  6. דווקא במדינת היהודים
    12/09/2017 13:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ענייני הדת צריכים להיות מוסדרים כחוק.
    ובואו נודה על האמת, חב”ד – עם כל הכוונות הטובות – עושים שימוש במסיונריות (ומשיחיות שקר – אבל זה לעניין אחר) שבינה ובין היהדות אין שום קשר.
    דווקא אנחנו היהודים החיים במדינת ישראל צריכים לקום ולומר את האמת ולהוקיע מעשים כגון אלו שמבצעים חסידי חב”ד “בשם הדת”.

  8. הדוח לחרדי
    13/10/2017 17:33
    משה
  9. הנקודה היא לא שחרדי משדל אנשים להניח תפילין ותפסיקו להסיט הדיון , הנקודה היא שפקח מבקש לפנות דוחן שלדעתו מפריע לציבור ושזה תפקידו לשמור על הסדר הציבורי , אבל מאחר והכוח החרדי שהולך ומתחזק בארץ הוא ניהיה יותר ויותר חוצפן ושם פס על החוקים ומרשה לעצמו לזלזל בשם הדת על חוקי המדינה .. זאת הסכנה האמיתית ולא הסיפור שחרדי קיבל קנס ,הוא היה צריך לפנות הדוחן ולפנות לגורמים המתאימים על מנת לקבל אישור ואז להקים מחדש . מה כל אחד יכול להקים דוחן היכן שהוא רוצה ?? אין דין ואין דיין ?

    • אריאל   14/08/2019 16:44

      בושה וחרפה למדינה שכזו,
      שרודפת יהודי עם לב טוב על כוונה לשם שמים!
      במהרה בימינו יבוא משיח צדקנו ויטפל בכולכם אחד אחד, וכל מי שתומך בפשע הזה, במקום להגיד תודה למסירות הנפש של אותו יהודי יקר מחב”ד – ייתן את הדין.
      כופרים שכמותכם!