פרישת אטיאס? בריחה מספינה טובעת

אני מכיר היטב את אטיאס, הוא בין הפקחים של ש"ס • אידאולוגיה ספרדית אף פעם לא ענינה אותו באמת • בריחתו מהספינה הטובעת מלמדת על גסיסה איטית של מפלגה שהתיימרה להרים את קרנם של הספרדים
הרב חיים אמסלם
כ"ב סיון התשע"ד / 20.06.2014 12:31

חברים, אתם יודעים מה דעתי על ש”ס ומנהיגיה, בעבר ישי, ובהוה דרעי, אין צורך לחזור שוב על הדברים. אך אתמול אריאל אטיאס מי שהיה ח”כ ושר בכיר, הודיע על פרישה מהכנסת ובעצם מהחיים הפוליטיים.

אני מכיר היטב את אטיאס (גם שכן בבנין קומה מתחת) הוא בין הפקחים של ש”ס. לש”ס הוא הגיע עקב קשריו עם משה יוסף (הבן של) בעסקי בשר “בית יוסף”, ומשם הדרך היתה קצרה לצמרת, לולא זאת מה לו ולהם? הרי הוא חניך האסכולה הספרדית בני ברקית הבזה ל”ספרדיות” גם לזו של ש”ס? אידאולוגיה ספרדית אף פעם לא ענינה אותו באמת.

פרישתו בעיתוי הנוכחי מהכנסת מלמדת מה התחושה שלו לבאות… ואם על הדרך יעשה לביתו מתוך הקשרים שהפוליטיקה זימנה לו מה טוב ומה נעים.

אבל הציבור שהובל, צריך לדעת כי הספרדיות האמיתית, מעולם לא היתה אנטי ציונית ואנטי יצרנית, אופיים ותכונותיהם של הספרדים ובני עדות המזרח, הוא המתינות והסובלנות, אוהבי ישראל באשר הם. בדיוק ההיפך מש”ס. בעידן מרן הרב עובדיה זצ”ל מכוח אישיותו ועוד סיבות, יכלה להיות מציאות של קריצה לציבור הספרדי המתון, ופעילות למען האג’נדה החרדית ההפוכה [ראה ערך: גיוס לצה”ל, גיור, שמיטה, עבודה וכו’].

עידן זה הסתיים, הערפל לאט לאט מתפזר, ומעתה מי שאינו דוגל בחברת לומדים מסתגרת ואנטי ציונית, השואפת להדמות בכל לחרדיות האשכנזית, ש”ס אינה מקומו אין לו ממה לחפש שם שימצא לו בית אחר…

בריחתו מהספינה הטובעת מלמדת על גסיסה איטית של מפלגה שהתיימרה להרים את קרנם של הספרדים אך בפועל רק הזיקה להם, הפכה ערים שלוות למעוזי קיצוניות, וגרמה להם לא מעט בושות…

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמסלם
    21/06/2014 22:24
    ליאור
  1. ככה נראה מי שבוגד במרן

  2. אמזלם?
    22/06/2014 00:55
    ספרדי גאה
  3. עוד פעם שטויות אמזלם?

  4. תגיד לי אמסלם
    22/06/2014 10:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ולהיתפס בכל מפלגה שזזה העיקר שתצליח היכנס לכנסת, למה זה נחשב?
    לתשומת ליבך – מחפשים חברי כנסת פוטנציאליים עם זיקה מזרחית לחד”ש – תע”ל. אתה מוזמן.

  6. אמסלם
    23/06/2014 11:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. אתה מדבר בשנאה ומשטמה על האשכנזים, ואתה בעצם משתכנז הולך עם המבורג למד אצל האשכנזים ובז לספרדים בדיוק כמו מנהיגי ש”ס. רק מה? אתה רוצה לעשות עליהם סיבוב בדיוק כמו אטיאס ודרעי אז תעמוד בתור ותתנהג יפה ואולי גם תורך יגיע פעם.

  8. סוף סוף מישהו שמבין באמת מה קורה בש"ס
    24/06/2014 14:44
    הערצליך
  9. ר’ חיים הגדול.