טבילה בנהר ולימוד בשטח הישיבה ההיסטורית בליובאוויטש • גלריה

על חלקת האדמה עליה הוקמה הישיבה הראשונה של 'תומכי תמימים', ישבו מאות תלמידי ישיבות חב"ד שבמוסקבה והגו בתורה ותפילה • את הארוחות סעדו באוהל שהוקם על השטח בה היה חדר האוכל ההיסטורי
יהושע מלמד
י"ז אלול התשע"ז / 07.09.2017 21:07

עבודת התפילה וקול התורה נשמעו שוב בעיירה ליובאוויטש: מאות תלמידי כל הישיבות של חסידות חב”ד במוסקבה הגיעו אל העיירה לכינוס היסטורי ומיוחד לרגל ט”ו באלול – היום בו הוקמה לפני 120 שנה בדיוק, הישיבה הראשונה של ‘תומכי תמימים’.

לא בכדי החליט מייסד ישיבות חב”ד במוסקבה, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר  על הכינוס המיוחד. צי של אוטובוסים יצא מכל הישיבות הפזורות בחמש שכונות שונות במוסקבה – והגיע יחד לעיירה ליובאוויטש לפנות בוקר של יום רביעי ט”ו באלול.

 תחושה עילאית חסידית מיוחדת אפפה את כל המשתתפים – בהם גם ראשי הישיבות, הצוות החינוכי, מנהלים ותומכי תורה.

לאחר טבילה בנהר שמול הישיבה, התיישבו התלמידים ללימוד חסידות ותפילת שחרית באוהל ענק שהוקם בשטח בו עמד מבנה הישיבה ההיסטורי. את פת שחרית, ארוחת צהרים והתוועדות חסידית סוחפת – ערכו באוהל ענק ומיוחד שהוקם על השטח בו עמד בשעתו אולם האוכל לתלמידי הישיבה, לפני יותר מ-100 שנה.

הכינוס המרכזי נערך בשעות אחר הצהריים, כאשר בשולחן המזרח ישבו ראשי הישיבות עם הרב הראשי לרוסיה הגר”ב לאזאר, ה’צדיק מלנינגרד’ הרה”ח רבי יצחק קוגן, הנגיד החסידי בוגר ישיבת ‘תומכי תמימים’ בטשקנט רבי לוי לבייב, נציג ישיבות ‘תומכי תמימים’ בארץ הקודש המשפיע הרה”ח רבי יעקב יוסף קופרמן מישיבת ‘תומכי תמימים’ בקרית גת, והחוקר החסידי רבי יוסף יצחק קמינצקי.

ההתוועדות נמשכה שעות ארוכות, כאשר מאות התלמידים יוצאים בריקודי שמחה על הזכות הגדולה שזוכים ללמוד ולהיות ‘תמים’ בישיבות קדושות של ‘תומכי תמימים’.

התלמידים עלו גם אל תיוני אדמו”ר חב”ד – הצמח צדק והמהר”ש – הטמונים בבית העלמין של העיירה.

צילום: לוי נאזרוב

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה לכם. תבואו לארץ ישראל
    07/09/2017 21:43
    ירושלמית
  1. די עם הגלות. תבואו לארץ ישראל

    • נחמן יוחנן   08/09/2017 14:26

      זה החדר אוכל שבו זרקו השבוע אבנים וגז מדמיע וספסלים ולבנים וסלטים וירקות וכו’ וכו’? סתם. אני יודע שלא. מה ניסיתי בכלל להשוות את החבדניקים התמימים האלו לבני אצולת הישיבות פוניבז’ בעלת ההשכלה וההשקפה…………………………………….