מקלב: “לא יכולים להפריע לראש הממשלה לאשר הכדורגל בשבת”

ביהדות התורה מאשרים כי מסתמן הפתרון למשבר הכדורגל בשבת: יינתן היתר רק לפעילות הקיימת כיום בענף הכדורגל - אך לא מעבר • מקלב: "נתניהו טען שאם אנחנו אנשים ישרים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו לשני צדדיו, אז גם כשיש משהו כמו הכדורגל - אנו לא יכולים להתנגד להיתר"
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ז / 07.09.2017 12:08

יש פתרון למשבר משחקי הכדורגל בשבת? ח”כ אורי מקלב מדגל התורה התייחס אמש לכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר את פעילות משחקי הכדורגל בשבת והודה כי עלתה הצעה לפיה ההיתר לא יהיה גורף, אלא ספציפי, כך שלא תהיה פגיעה בסטטוס קוו.

לפי דיווח של יקי אדמקר ב’וואלה’, אחת ההצעות הבולטות שעלתה במהלך שיחות שקיימו גורמים משפטיים היא האפשרות שיינתן היתר רק לפעילות הקיימת כיום בענף הכדורגל אך לא מעבר. כך, מצד אחד בג”ץ לא יאסור את פעילות הענף בשבת, בטענה כי אין לו היתר חוקי, ומצד שני הסטטוס קוו לא ייפגע והסיעות החרדיות לא יוכלו לחולל משבר קואליציוני.

מקלב צוטט בוואלה: “נתניהו טען שאם אנחנו אנשים ישרים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו לשני צדדיו, אז גם כשיש משהו כמו הכדורגל – ובג”ץ רוצה לאסור את המשחקים, אנחנו לא יכולים להתנגד להיתר ששומר על הסטטוס קוו הקיים. נכון שזה נגד הערכים שלנו, אבל אנחנו לא יכולים להפריע לראש הממשלה בעניין הזה ואני מעריך שההיתר הספציפי יינתן בסוף”.

הערב צפוי כינוס משותף לשלוש מועצות גדולי וחכמי התורה – של אגודת ישראל, דגל התורה וש”ס. מדובר בכינוס של כל ההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי, שצפויה להכריע בעיקר סביב סוגיית עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבת.

כפי שדווח בחרדים 10, מועצת הרבנות הראשית לישראל יצאה ביום שני נגד כוונת ראש הממשלה, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס קוו בנוגע לחילולי השבת, לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות טען הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע: “מנסים לפתות את הנציגים החרדים שתמורת הפסקת עבודות הרכבת יוותרו על ההיתר בכדורגל”. הגר”י דרעי ביקש ממועצת הרבנות: “לצאת בקריאה שיעמדו על כך שהנציגים החרדים לא יוותרו בשום אופן”.

רבה של באר שבע, אחיו של יו”ר ש”ס, הוסיף: “אסור שהרבנות תשתוק על זה. אנחנו יכולים לקנות את עולמנו בשעה אחת אם נצליח למנוע את זה”. הוא סיפר לעמיתיו במועצה, כי “בבאר שבע אין משחקים בשבת בשנתיים האחרונות, ומאז כל הזמן מצליחים”.

רבנים אחרים הוסיפו בישיבה כי כוונת נתניהו עלולה לגרום ל”חילול השבת הכי המוני שיש, משום שזה כולל גם שידורים ברדיו ובטלוויזיה ודברים נלווים לכך”.

דברי הרבנים בישיבת המועצה מצטרפים לדברי הראשל”צ הגר”י יוסף, בשיעורו השבועי במוצאי שבת, נגד היתר לשחק כדורגל בשבת: “אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות