סוריה: צה”ל השמיד מפעל טילים • ידלין: ‘התקיפה הלילה לא שגרתית’

כלי תקשורת בסוריה מדווחים: מטוסי חיל האוויר של ישראל שיגרו טילים לעבר מרכז לפיתוח אמל"ח נשק כימי של משטר אסד והאיראנים ליד העיר חמה - שנהרס כליל • צבא סוריה: שני חיילים נהרגו • היעד שהותקף - אחד משלושת המתקנים לייצור נשק כימי במדינה
חיים טוויל
ט"ז אלול התשע"ז / 07.09.2017 10:18

כלי תקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו הבוקר (חמישי) כי ישראל השמידה במהלך הלילה מתקן מדעי לפיתוח טילים ונשק כימי השייך למשטר אסאד וממוקם בפרברי העיר חמה שבמערב המדינה.

בשלב זה בישראל מסרבים להתייחס לדיווחים. צבא סוריה, לעומת זאת,  טוען כי ישראל תקפה בסיס בסמוך לעיר מסיאף, שבמערב המדינה. לפי ההודעה, שני חיילים נהרגו.

לפי דיווחים שונים, המתקפה כוונה נגד מתקן לייצור נשק כימי וטילים הממוקם באזור העיר שבמחוז חמאת.

לטענת צבא סוריה, התקיפה אירעה בשעה 2:42, עם שיגור של כמה טילים מהמרחב האווירי של לבנון לעבר הבסיס. “התקפה זו מוכיחה את התמיכה הישירה של היישות הציונית בארגון דאעש ושאר ארגוני הטרור”, נמסר, ללא התייחסות לטענות כי הבסיס הוא מתקן לייצור נשק כימי.

בדמשק מכחישים שהם מחזיקים בנשק מסוג זה.

לפי אתר ‘אחבאר מסיאף’, המזוהה עם המשטר, שלושה בני אדם נפצעו בתקיפה, שגרמה לפי תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות לשריפה גדולה.

המתקן במסיאף נמצא במרחק של 70 ק”מ מבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים שבלטקיה, שבה פועלות מערכות נ”מ מתקדמות מדגם S-400.

על פי הדיווחים בלבנון, המרכז שהופצץ נקרא “טלאיע” והוא משמש כמפעל אירני לייצור טילים ארוכי טווח.

למרות שבצה”ל הבהירו כי לא מתייחסים לפרסומים זרים, ראש אמ”ן לשעבר אלוף (במיל’) עמוס ידלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: “התקיפה המדווחת לא שגרתית. מדובר במרכז צבאי-מדעי סורי בו מפתחים ומייצרים, בין השאר, טילים מדויקים, אשר חלקם במערכה הבאה יהיה משמעותי”.

לדבריו, “המפעל במציאף שהותקף מייצר גם נשק כימי וחביות נפץ שהרגו אלפי אזרחים סורים. אם התקיפה ישראלית, זו סופסוף אמירה מוסרית ישראלית על הטבח בסוריה”.

ידלין הדגיש: “בתקיפה שלושה מסרים חשובים – ישראל לא תאפשר התעצמות וייצור נשק אסטרטגי; עיתוי התקיפה כאשר המעצמות מתעלמות מהקווים האדומים שישראל הציבה; נוכחות ההגנה האווירית הרוסית אינה מונעת פעילות המיוחסת לישראל בסוריה”.

“עכשיו, חשוב מאד להתמקד בבקרת הסלמה ולהיערך לתגובה-סורית, איראנית, חיזבאללית ואולי אפילו לצעדי מחאה רוסיים”, הוסיף.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות