זילבר: בישראל אין הדרת גברים, רק הדרת נשים • בן גביר: תירוצים מגוחכים

המשנה ליועמ"ש השיבה לטענות של ראשי 'עוצמה יהודית' נגד המירוץ לנשים בלבד בירושלים - וטענה כי רק נשים סובלות מהדרת נשים "מוכרת ומצערת'' • בן גביר: "התירוצים מגוחכים. הדרה זו הדרה ואפליה זו אפליה" • ד"ר מיכאל בן ארי: "החד צדדיות של מערכת המשפט מעולם לא הייתה כה בוטה"
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ז / 06.09.2017 17:11

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד דינה זילבר, השיבה היום (רביעי) למכתבם של עו”ד איתמר בן גביר, ד”ר מיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין, בו מחו על הדרת גברים מ”מירוץ נשים’ המתוכנן להתקיים בירושלים וממומן על ידי העירייה.

בתשובה ששיגרה לבן גביר טוענת זילבר כי פנייתו ”איננה מעלה בעיה אמיתית’, אך היא בוחרת לענות ”להיבט העקרוני העולה ממנה”.

“בפנייתך נטען כי בקיום מירוץ לנשים בלבד מגולמת ‘הדרת גברים’, וכי מדובר במעשה מפלה הפוגע בכבודם של גברים באשר הם גברים. החשש להפליה קם מקום שרשות שלטונית מתייחסת אל אדם על בסיס ההשתייכות הקבוצתית שלו, באופן המבטא ייחוס של נחיתות כלפי חברי הקבוצה. נחיתות זו היא העומדת בבסיס היחס השונה, הפסול והפוגע באפשרות ההשתתפות השוויונית של חברי הקבוצה במרחב הציבורי לעומת האפשרויות המוקנות לזולתם”.

זילבר הוסיפה: “בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי, הפלייה של גברים במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים, לעומת התופעה הידועה, המוכרת והמצערת של הדרת נשים מהמרחב הציבורי – בה יש להיאבק, גם לטעמה של הממשלה”.

לטענת המשנה ליועמ”ש, עו”ד בן גביר, טוען להדרת גברים מהמירוץ בירושלים, עושה ”שימוש הפוך בשיח הזכויות”, ולדברי זילבר זהו שימוש מטעה ש”אינו משקף בעיה אמיתית או כנה, שכן באירוע בו עסקינן אין כל חשש מפני האמור”.

עו”ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: “התירוצים של דינה זילבר מגוחכים. הדרה זו הדרה ואפליה זו אפליה: מיעוט לא יכול לדרוס את הרוב והרוב לא יכול לדרוס את המיעוט. הגברת זילבר רק מוכיחה כמה היא לא מתאימה לייצג את מדינת ישראל”.

ד”ר מיכאל בן ארי: “החד צדדיות של מערכת המשפט מעולם לא הייתה כה בוטה כמו תגובתה המביכה של הגב’ זילבר שקובעת עובדות ומסיקה מסקנות התואמות את האג’נדה של הגי’האד הפמינסטי. העובדות כמו שהן לא מבלבלות את מי שעסוקה במלחמת קודש נגד היהדות”.

פעיל הימין בנצי גופשטיין: “האפליה היחידה שיש היא אפליה כנגד אנשים דתיים במדינת יהודית. כשם שדינה זילבר מקבלת את קיומם של המרוצים הנפרדים בין גברים לנשים, כך אנחנו מצפים שתקבל קיום אירועי סליחות נפרדים בין גברים לנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות