“הראיות אינן חזקות”: מילצ’ן הפך לחשוד בגלל מידע שסיפק ארי הרו

עד המדינה סיפק עדות לפיה נתניהו סייע לכאורה למיליארדר ארנון מילצ'ן למכור מניותיו בערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק • גורם במשטרה: הראיות בשלב זה אינן חזקות מספיק • מקורבי מילצ'ן אמרו היום: "הראיות בתיק לא ישתנו באופן משמעותי" • מקורב לנתניהו: "לא יהיה כלום כי לא היה כלום"
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ז / 06.09.2017 11:03

‘תיק 1000’: המליארדר ארנון מילצ’ן, שנחקר בשבוע שעבר באזהרה בלונדון, חשוד כי נתן שוחד לראש הממשלה בתמורה לכך שנתניהו יפעל לאשר את מכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו.

לפי דיווח באתר nrg, ארנון מילצ’ן הפך לחשוד בפרשת המתנות בשל המידע שסיפק עד המדינה ארי הרו. עד לפני מספר שבועות מילצ’ן לא היה חשוד בתיק 1000, אך הפיכתו של ראש הסגל של נתניהו לשעבר, ארי הרו, לעד מדינה – טרפה את הקלפים.

לפי המידע, נתניהו סייע למילצ’ן למכור את המניות שלו בערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, מה שלכאורה מצביע על כך שנתניהו העניק תמורה למילצ’ן עבור המתנות –  בהן סיגרים ושמפניות, בשווי מאות אלפי שקלים.

לפי אתר nrg, למרות חקירתו תחת אזהרה של מילצ’ן בחשד למתן שוחד לראש הממשלה, לא ברור בשלב זה האם המשטרה תמליץ להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד. לפי גורם במשטרה, “חקירתו של מילצ’ן ביססה את עבירות המרמה והפרת האמונים”. לפי אותו גורם, “בשלב זה עוצמת הראיות לקבלת שוחד אינן בעוצמה מספקת”.

לפי הדיווח, מה שעשוי לשנות את התמונה הוא חקירת נתניהו. בקרוב צפויים החוקרים לשוב לבית ראש הממשלה ולחקור את נתניהו בחשד לקבלת שוחד ממילצ’ן. תשובותיו של נתניהו יכריעו האם המשטרה תמליץ בתיק המתנות על עבירת שוחד.

במסגרת חקירת הפרשה, נבדק אם עוד אנשי עסקים פעלו בצורה דומה, בהם המיליארדר ג’יימס פאקר.

מקורביו של מילצ’ן צוטטו היום באתר ‘וואלה’, כי הם סבורים “שהראיות בתיק לא ישתנו באופן משמעותי”. לדבריהם, “לא הופתענו, הוא נחקר שלוש פעמים, בפעם האחרונה בחמישי. הוא ענה לחוקרים על הכול”.

מקורב לראש הממשלה מסר אתמול בעקבות ההתפתחויות בחקירת מילצ’ן כי “כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת השנים של ראש הממשלה נתניהו עם ארנון מילצ’ן הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון”. לדבריו, “אנו חוזרים ואומרים, לא יהיה כלום כי לא היה כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות