השר אריה דרעי למקורביו: “אי אפשר להכריח מישהו לשמור שבת”

לפי דיווח ב'ישראל היום', יו"ר ש"ס מנהל שיחות עם מקורביו, בהן נשמע מתלבט עד לאן לגרור את הוויכוח הפומבי על חילולי השבת • "ב־15 השנים האחרונות השבת נפרצה... צריכים לדעת איפה לשים את האצבע בסכר" • הגר"י דרעי: אין מקום לחרדי בממשלה בה יעבור היתר למשחקים בשבת
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ז / 06.09.2017 02:10

הקרב על השבת: בימים האחרונים מנהל יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, שיחות עם מקורביו שבהן הוא נשמע מתלבט עד לאן לגרור את הוויכוח הפומבי על חילולי השבת.

ישראל היום מצטט את שר הפנים כמי שאמר לאנשיו: “אי אפשר להכריח מישהו לשמור שבת”. מנגד הבהיר: “אנחנו מחויבים לשמור על הצביון היהודי במדינה. כל ילד, בין שהוא חילוני או חרדי, צריך לפחות לדעת שיום שבת הוא יום שונה, שהוא יום מנוחה לאומי כפי שנקבע”.

לדבריו, “ב־15 השנים האחרונות קרה משהו, השבת נפרצה… אנו צריכים לדעת איפה לשים את האצבע בסכר”.

אחיו של דרעי, הגאון רבי יהודה דרעי, התייחס אתמול לפרסומים כי ראש הממשלה מתכוון להציע ‘דיל’, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס קוו, ולהתיר רשמית משחקי כדורגל בשבת, תמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבתות – והפנה אצבע מאשימה אל עבר הנציגים החרדים בכנסת, ובהם גם אחיו.

בראיון לרדיו ‘קול ברמה’, אמר הגר”י דרעי, המכהן  כרבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית: “עבודות הרכבת ופתיחת המרכולים בשבת זה אפילו לא טיפה מן הים לעומת החילול השבת ההמוני בכדורגל. אין במדינת ישראל חילול שבת בריש גלי כמו בזה. במשמרת של הנציגים החרדים הולכים לשנות את החוק ולהכשיר שהמקצוע יהיה מותר בשבת. זו תהיה בכייה לדורות. אף יהודי לא יסלח לעצמו שהוא בחר בנציגים שלנו”.

עוד אמר הרב דרעי: “אני שומע על דילים שיתנו הפסקת עבודות רכבת בשבת תמורת כדורגל בשבת, אסור שיהיה סחר מכר. הגיע הזמן לעצור את חילול השבת בכדורגל. מקווה שאף אחד לא יירדם בשמירה, ושלא תהיה גרירת רגליים, ההיתר הזה של נתניהו – משמעותו לקרוע את השבת”.

הרב שאחיו מכהן כשר הפנים הוסיף ואמר: “אין מקום לנציג חרדי בממשלה שבה יעבור היתר כזה”.

כפי שדווח בחדרים 10, השר אורי אריאל מהבית היהודי שיגר אתמול (שלישי) מכתב לראשי הסיעות החרדיות – וכתב: “יש למנוע את התדרדרות המצב ולנקוט בפעולה דחופה מעשית ואפקטיבית, כדי שהדבר לא יקרה”.

אריאל מציין במכתבו: “מתרבות הידיעות על כוונת ראש הממשלה לאשר באופן רשמי את חילולי השבת ההמוניים הקשורים למשחקי הכדורגל בשבתות”.

השר קרא לנציגים החרדיים לצאת “לפעולת חירום משותפת המבהירה כי השבת במרחב הציבורי היא ערך יהודי ראשון במעלה ויש לדחות מפניו את חילולי השבת בכל התחומים”.

השבוע צפויה המדינה להעביר לבג”ץ את עמדתה בעתירה שהוגשה על ידי שחקני כדורגל המבקשים שלא לחייב אותם לשחק בשבת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה
    06/09/2017 09:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אפשר לציין שאת הדברים שצוטטו לא אמר דרעי בשיחה סגורה אלא בראיון ברדיו קול חי השבוע

  2. בשביל מה צריך רבנות? אי אפשר להכריח שיאכלו כשר ושיתחתנו כדת משה וישראל
    06/09/2017 09:54
    גד
  3. בשביל מה צריך הפרדה בכותל וצניעות, אי אפשר להכריח צישהי לא לבוא בלבוש חווה??