אורי אריאל לחרדים: כדורגל בשבת? ‘לצאת מיד לפעולת חירום משותפת’

על רקע הכוונה של ראש הממשלה לאשר רשמית את משחקי הכדורגל בשבת, שיגר השר אורי אריאל מכתב לראשי הסיעות החרדיות: "יש למנוע את התדרדרות המצב ולנקוט בפעולה דחופה מעשית ואפקטיבית, כדי שהדבר לא יקרה"
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ז / 05.09.2017 21:05

השר אורי אריאל מהבית היהודי שיגר היום (שלישי) מכתב לראשי הסיעות החרדיות, על רקע התכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו להציע ‘דיל’, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס קוו בנוגע לחילולי השבת, לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת, תמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבתות.

“יש למנוע את התדרדרות המצב ולנקוט בפעולה דחופה מעשית ואפקטיבית, כדי שהדבר לא יקרה”, כתב השר אריאל לראשי הסיעות החרדיות.

אריאל מציין במכתבו: “מתרבות הידיעות על כוונת ראש הממשלה לאשר באופן רשמי את חילולי השבת ההמוניים הקשורים למשחקי הכדורגל בשבתות”.

השר קרא לנציגים החרדיים לצאת “לפעולת חירום משותפת המבהירה כי השבת במרחב הציבורי היא ערך יהודי ראשון במעלה ויש לדחות מפניו את חילולי השבת בכל התחומים”.

השבוע צפויה המדינה להעביר לבג”ץ את עמדתה בעתירה שהוגשה על ידי שחקני כדורגל המבקשים שלא לחייב אותם לשחק בשבת.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, מועצת הרבנות הראשית לישראל יצאה בישיבה שקיימה אתמול נגד כוונת ראש הממשלה לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת.

במהלך הישיבה, ביקש רבה של באר שבע, הגר”י דרעי, ממועצת הרבנות: “לצאת בקריאה שיעמדו על כך שהנציגים החרדים לא יוותרו בשום אופן”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשנתיים עתרה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית לבג”ץ, בשם מאות שחקני כדורגל, בטענה כי החיוב לקיים את משחקי הכדורגל בשבת פוגע בשחקני הכדורגל ואוהדי הקבוצות שומרי המסורת.

בית המשפט נענה לעתירה וקבע כי משחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק יום המנוחה.

בית המשפט נתן צו ביניים המורה לממשלה להפסיק את המשחקים בשבת, אלא אם כן יוצא היתר ענפי גורף שייחתם על ידי ועדת שרים מיוחדת שלא התכנסה מזה כ-50 שנה.

גורמים בענף הכדורגל חוששים כי בג”ץ יורה להפסיק את המשך המשחקים בשבת, ומקווים שראש הממשלה יצליח ללחוץ על המפלגות החרדיות להסכים לפשרה.

יצוין כי הממשלה נמצאת עם הגב לקיר, כיוון שעליה להשיב לבג”ץ תוך שבועיים מדוע לא אכפה עד כה את חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מביעים התנגדות ל’דיל’: “לא יעלה על הדעת שבתמורה להפסקת חילול שבת של עשרות בודדות של עובדים שייתכן שהם בכלל אינם יהודים, נסכים לתת גושפנקא לחילול שבת של אלפי שחקנים, שוטרים, סדרנים, צוותי שידור ופי כמה וכמה אוהדים וצופים”.

ש׳, שחקן בליגת העל שיוצג על ידי התנועה, הביע גם הוא אכזבה מהמתווה המוצע: “במצב הנוכחי מחייבים את הקבוצות לשחק בשבת. זה פשוט הזוי שיהודי שומר מסורת מחויב במדינת ישראל לבחור בין אהבתו לכדורגל לבין שמירת מצוות. אל תמכרו את השבת שלי בתמורה לרכבת שלכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שבת? אולי תידאג לחקלאות ולא תממן את התורכים ביזיון
    05/09/2017 21:37
    אלנתנאל
  1. שר חקלאות? לא אם מחר ארדואן יחליט להפסיק למכור לנו פרות וירקות המחיר יהיה מטורף לפני שבת תידאג קודם לחקלאות שמחקת .