מכתב התראה: “הינכם נדרשים להסיר לאלתר את המסמך המזויף”

יוזמי ה'קריאה דחופה' שהחתימו את רבני ומשפיעי חסידות ברסלב על שמירת הצניעות ו'קדושת הקיבוץ' בימי ר"ה ליד הציון באומן - החליטו לצאת למאבק בשם "רבים מבין הרבנים החתומים" • פנו אל עו"ד ששיגר התראה ודרישת פיצוי: "נדרשים להסיר לאלתר את המסמך המזוייף מכל אתר"
יוסף גרינבוים
י"ד אלול התשע"ז / 05.09.2017 20:19

יוזמי ‘קריאת הקודש’ של רבני ומשפיעי חסידות ברסלב, החליטו למאבק משפטי נגד מי שהם מגדירים מזייפי חתימות ו’קריאות קודש’.

ההחלטה לפעול בצורה משפטית התקבלה לאחר שזקני חסידות ברסלב וחשובי משפיעי החסידות בארץ ישראל ובחו”ל, פרסמו ‘קריאה דחופה’ על שמירת הצניעות ו’קדושת הקיבוץ’ בימי ראש השנה על ציונו של רבי נחמן בעיר אומן שבאוקראינה.

אלא שבעוד רבני החסידות הודיעו – לדברי יוזמי ה’קריאה’ בצורה ברורה כי אינם מוכנים לחתום על ‘קריאת קודש’ עליה חתום גם הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בביצוע מעשים חמורים וריצה עונש מאסר – הופתעו יוזמי מכתב הרבנים לגלות את ה’קריאת קודש’, כאשר לצד שם הרבנים החותמים מתנוסס גם שמו של הרב ברלנד, ואל רשימת המשפיעים והרבנים נוספו גם רבנים הקשורים אל חצרו.

בדיקה מצדם יוזמי ה’קריאה’ העלתה, לטענתם, כי מדובר בזיוף שהכינו, ככל הנראה, אוהדיו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’.

הרבנים פנו אל עו”ד יעקב בורובסקי ממשרד עו”ד אשבול בורובסקי, אשר שיגר מכתב התראה אל ‘עמותת שובו בנים אינטרנשנל’, ובו הזהיר מתביעת לשון הרע, הציע הצעת פשרה בסכום של 100 אלף ש”ח ודרישה להסיר את המודעה המזויפת לאלתר.

“בשם שולחינו, שהינם היוזמים של ‘קריאת גדולי זקני אנ”ש שליט”א’ לקראת ראש השנה תשע”ח,  ורבים מבין הרבנים החתומים על אותה קריאה, העוסקת בהתנהגות הראויה והרצויה בעת נסיעת חסידי ברסלב לאומן בימי ראש השנה, נתכבד לפנות אליכם כדלקמן”, כותבים עורכי הדין.

לאחר שהם מגוללים כיצד התבצע זיוף של ‘קריאת הקודש’ המקורית –  כותבים עורכי הדין: “על פי הדין, רשאי בית המשפט לפסוק למי שנפגע מהוצאת לשון הרע אודותיו, פיצוי בסך המתקרב ל-150,000 שקלים, וזאת אף בלא שהנפגע יידרש להוכיח את נזקו. זאת, בהתייחס לנפגע בודד – ואידך זיל גמור; נניח לכם לבצע את ספירת כמות הנפגעים, כמו גם לבצע את המכפלה, בכוחות עצמכם”, כותבים עורכי הדין.

ברסלב, הרב ברלנד

הקריאה המקורית מימין והמזויפת משמאל. צילום: באדיבות המצלם

“עם זאת, יהיו שולחינו מוכנים לשקול להימנע מנקיטת פעולות כאמור לעיל, בכפוף לתשלום פיצוי בסך – שהופחת לצרכי פשרה – של 100,000 שקלים שמיעוטו ישמש לכיסוי הוצאות המשפטיות בקשר עם הפרסום הפוגעני, ויתרתו תיתרם למטרה שתיבחר על ידי שולחינו”.

עורכי הדין מוסיפים וכותבים: “לעת עתה, הינכם נדרשים להסיר לאלתר את המסמך המזוייף מכל אתר ומקום בו הוא מצוי, ולהימנע באופן מוחלט מהפצתו ומהצגתו בכל דרך”.

מכתב ההתראה, עליו חתומים עורכי הדין רון רביב ויעקב בורובסקי, שוגר גם אל היחצ”ן ששיגר בתמימותו את המודעה לכלי התקשורת.

כפי שדווח בחרדים 10, רבני ומשפיעי חסידות ברסלב קוראים ב’קריאת קודש’ שלא לקנות בבתי עסק ולא להתארח במלונית ש”נשים משרתות שם”. כמו כן הם דורשים, כי  “בכל ימי התקבצות אנ”ש לא תימצא שום אשה, כולל אלו המתגוררות באומן, בכל שטח הרחובות הסמוכים לציון”.

לקריאת המכתב המלא – לחצו וגלגלו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב ברלנד הוא האיש החזק ביותר בברסלב כיום למרות ועל אף הנסיונות הכושלים של הסיקריקים הקיצונים לבזות את שמו
    05/09/2017 21:01
    קצת עובדות
  1. למי שלא מודע רוב השליטה כיום באומן תחת שילטונו של הרב ברלנד