‘טסה הרכבת’: נתניהו חנך את קו לכרמיאל ונזכר בשיר ילדים • צפו

נתניהו חנך את קו הרכבת החדש בין אחיהוד לכרמיאל, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ והשר איוב קרא • זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי
שייע קליין
י"ד אלול התשע"ז / 05.09.2017 18:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר (שלישי) את קו הרכבת החדש בין אחיהוד לכרמיאל, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ ושר התקשורת איוב קרא.

“כשהייתי ילד היינו שרים ‘בין הרים ובין גבעות טסה הרכבת’. בין הרים, בין גבעות, במישור, במרכז, בנגב, בגליל”, אמר נתניהו. ”יש לנו חזון לבטל את הפריפריה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו מחברים את כל אזרחי ישראל אחד לשני, ואת המדינה שלנו לתוך עצמה, עם עצמה. אני חושב שזה דבר נפלא.

”לאלה מכם שגרים בפרבר שנקרא תל אביב, אתם יכולים לבוא לעבוד כאן ולחזור לישון בתל אביב ולהיפך. זהו יום חג”, הדגיש ראש הממשלה.

קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו בערב ראש השנה. רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב.

בסך הכל יופעלו מדי יום 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבוע – מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות.

זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

זהו  הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב, באמצעות רכבת ישירה. “עולים על רכבת מהירה בתחנת הרכבת בכרמיאל ויורדים בתחנת באר שבע”, אמר השר כץ.

עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים.

במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך.

העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

השר כץ הוסיף כי הקו לכרמיאל יחושמל בעתיד, במסגרת תכניות משרדו לחשמל את כל קווי הרכבת בארץ. שר התחבורה הנחה את חברת נתיבי ישראל, שהקימה את מסילות הברזל לכרמיאל, להמשיך את תכנון הקו עד לקרית שמונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זמן מבוזבז
    05/09/2017 21:00
    נפתלי
  1. ביבון, מאיפה היה לך זמן להתעסק בשטויות, לחנוך קו רכבת צולעת,התחלת תעמולת בחירות ? הסטייקים שאכלת היו כשרים ? הרי אתה לא רגיל.אוכל חינם.