הרבנות תסנדל את ההיתר לכדורגל בשבת? “יכולים לקנות את עולמנו”

במועצת הרבנות הראשית תקפו את כוונת נתניהו להתיר משחקי כדורגל בשבת תמורת תמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבתות • הרב יהודה דרעי: "לצאת בקריאה שהנציגים החרדים לא יוותרו בשום אופן. מנסים לפתות אותם"
יוסף גרינבוים
י"ד אלול התשע"ז / 05.09.2017 00:57

מועצת הרבנות הראשית לישראל יצאה היום (שני) בישיבה שקיימה נגד כוונת ראש הממשלה, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס קוו בנוגע לחילולי השבת, לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת.

באתר וואלה נחשף ביום חמישי כי נתניהו מבקש לבשל ‘דיל במסגרתו יקבל מהסיעות החרדיות אישור לחתום על היתר שיסדיר רשמית את פעילות הכדורגל בשבת, תמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבתות.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות טען הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע: “מנסים לפתות את הנציגים החרדים שתמורת הפסקת עבודות הרכבת יוותרו על ההיתר בכדורגל”.

הגר”י דרעי ביקש ממועצת הרבנות: “לצאת בקריאה שיעמדו על כך שהנציגים החרדים לא יוותרו בשום אופן”.

רבה של באר שבע, אחיו של יו”ר ש”ס, הוסיף: “אסור שהרבנות תשתוק על זה. אנחנו יכולים לקנות את עולמנו בשעה אחת אם נצליח למנוע את זה”. הוא סיפר לעמיתיו במועצה, כי  “בבאר שבע אין משחקים בשבת בשנתיים האחרונות, ומאז כל הזמן מצליחים”.

רבנים אחרים הוסיפו בישיבה כי כוונת נתניהו עלולה לגרום ל”חילול השבת הכי המוני שיש, משום שזה כולל גם שידורים ברדיו ובטלוויזיה ודברים נלווים לכך”.

יתכן ומועצת הרבנות תפרסם מנשר שייצא נגד היתר לאשר משחקי כדורגל בשבת – מה שיסנדל כל כוונה כזו.

דברי הרבנים בישיבת המועצה מצטרפים לדברי הראשל”צ הגר”י יוסף, בשיעורו השבועי במוצאי שבת, נגד היתר לשחק כדורגל בשבת: “”אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות