תשרי: אוטובוסים לכותל עד לפנות בבוקר והפסקת עבודות בכבישים

בעקבות דיונים בוועדה לפניות הציבור: יוארכו שעות הפעילות של הקווים לכותל בימי הסליחות וחגי תשרי • יופסקו העבודות בכביש 1 ובכביש 38 בימי חול המועד ולא ייערכו עבודות בתוך הערים העמוסות
שייע קליין
י"ד אלול התשע"ז / 04.09.2017 21:10

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת התכנסה לדיון נוסף בנושא היערכות חברות התחבורה הציבורית לחגי תשרי. זאת בעקבות  תלונות רבות על קשיי ההגעה לכותל המערבי, העומסים הרבים ומחסור בתחבורה ציבורית בעיקר בערים ירושלים, בני ברק ואשדוד.

יו”ר הוועדה, ח”כ ישראל אייכלר הביע תרעומת על הסבל הנמשך מידי חג ומועד: “אנחנו מתחננים שנים לשר התחבורה שיעשו קווי לילה גם לחרדים, לפחות במהלך הקיץ והחגים. סופסוף קיבלנו תשובה שהקווים יוארכו עד שלוש לפנות בוקר.

“ביקשנו להפסיק את העבודות בכביש 1 וכביש 38 לשעות בודדות של עומס גדול. בנוסף, ביקשנו להנגיש את ההגעה לכותל באמצעות שאטל שיעלה ויוריד לתחנה F9 מחוץ לשער האשפות עבור מתפללים שמתקשים בהליכה. צריך להכפיל את מספר האוטובוסים של אגד לכותל.

“חברת סיטי פס כבר הודיעה שתאריך את שירות הרכבת עד 2 לפנות בוקר בליל התרת נדרים. אני מבקש שהרכבת תופעל כל הלילה בתשרי לפחות מפסגת זאב עד הר הרצל. כמו כן אנו דורשים להפנות אוטובוסים ל-443 בשעות עומס בכביש 1”.

יו”ר הוועדה חזר על בקשתו לא להשאיר נוסעים בתחנה, גם עם יש כבר 10 נוסעים בעמידה, וכן ביקש “לאפשר לאוטובוסים מלאים שלא להשלים את מסלולם ולצאת מהעיר”.

אחד הפונים סיפר לוועדה על סבל הנוסעים: “אני נוסע רבות לירושלים וכל ערב חג או ערב שבת הנסיעה הופכת סיוט. מרחק הליכה של 5 דקות ליציאה מהעיר, לוקח באוטובוס עשרים דקות. הנסיעה לחתונת נכדתי באשדוד ארכה שעתיים וחצי, ובקושי הגעתי לחופה”.

פונה נוסף ציין כי שמחות בית השואבה נגמרות לפנות בוקר ואלפי אנשים נותרים בתחנות ללא פתרון.

אייכלר הגיב לדברים: “אם משרד התחבורה מפר את החוק ויש אנרכיה כמו בהודו ואפריקה, יש לאפשר לנהגים פרטיים לאסוף נוסעים בתחנות. המדינה משקיעה מספיק מיליארדים בתחבורה הציבורית ולא נקבל תשובה שאין מספיק נהגים”.

סנ”צ יובל ראובן נציג המשטרה אמר: “אנחנו ערוכים לקווי לילה. צריך שיהיו שני סדרנים בכיכר גורן ובשער האשפות. אם אין בעיה בטיחותית של עומס רב, האוטובוסים יוכלו לעלות לכותל”.

סנ”צ הוד לוי קצין אג”מ מרחב דן: “לקראת החגים ערכנו עבודת מטה סדורה עם ראש העיר בני ברק וחברות התח”צ. יש לנו תכנית פריסה בצירים המרכזיים שיכולים להשליך על היציאה מבני ברק לכביש 4. אנחנו לא מאפשרים לקבלנים לעשות עבודות בתוך הערים, כך שזה יקל מאוד”.

סנ”צ אבירם רז מפקד משטרת התנועה מרכז הודיע כי לא יתבצעו עבודות בכביש 1 ובכביש 38.

נציג חברת ‘אפיקים’ אמר כי בחגים מפעילים קווים עוקפי בני ברק מאשדוד דרך רמת גן ישירות, וציין כי העיר לא יכולה להכיל את הקיבולת של האוטובוסים לא רק בחגים.

יצחק רודיך מחברת ‘אגד’ סיפר כי ביום הראשון של חוה”מ סוכות יש 1254 נסיעות ביום של אוטובוסים מפרקיות ואמר כי השנה השירות יוארך עד שתיים וחצי שלוש לפנות בוקר – כבר מימי סליחות למשך עשרת ימי תשובה וחוה”מ.

יו”ר הוועדה דרש בסיכום להפסיק את עצירת האוטובוסים באמצע הדרך לצרכי גביה. הפקח הגובה יועיל בטובו לנסוע יחד עם הנוסעים ולגבות בדרך. אין שום הצדקה לכלא את הנוסע רבע שעה באמצע הדרך. “זה בניגוד להוראות משרד התחבורה משנים עברו ובניגוד לכבוד האדם ותחבורתו” אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות