אלול בפוניבז’: פצועים מגז מדמיע; 6 בחורים יובאו מחר להארכת מעצר

שוב מהומה אלימה בגבעת הישיבה בבני ברק: כחלק מהמלחמה בין פלג 'המחבלים' ופלג 'השונאים' על מקומות בחדר אוכל, פרצה בארוחת הצהרים קטטה במהלכה הותז גז מדמיע • שוטרים שהוזעקו עצרו 8 תלמידים - 6 מהם נותרו הלילה במעצר ויובאו מחר לביהמ"ש • המשטרה: "4 פצועים פונו למעייני הישועה"
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
י"ג אלול התשע"ז / 04.09.2017 14:56

 שוב עימות אלים בישיבת פוניבז’: קטטה המונית התפתחה בצהרים(שני) בין בחורי פלג ה’שונאים’ ופלג ה’מחבלים’ באולם המרכזי של חדר האוכל.

כחות משטרה הוזעקו למקום והשוטרים עצרה 8 חשודים בחשד למעורבות בקטטה.

עדכון: נשארו במעצר 6 בחורים. בכוונת המשטרה להביאם מחר לבית המשפט ולבקש את  הארכת מעצרם.

לפי המשטרה, “לפני זמן קצר התקבל דיווח על קטטה אשר פרצה בישיבת פוניבז’ בבני ברק. כוחות משטרה שהגיעו למקום, עצרו 8 חשודים במעורבות בקטטה. בנוסף, פונו מהמקום 4 פצועים – על פי גורמי רפואה במצב קל – לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

“כוחות משטרה עדיין נמצאים באזור הישיבה. כרגע שקט במקום”.

תלמיד בישיבה מפלג ה’שונאים’ לחרדים 10: “אתמול הייתה פגישה כדי לנסות ולגשר על המחלוקת, אבל לא הגיעו לשום הסכמות. ‘השונאים’ החליטו לחזור למקומות שלהם, שנקבעו בשעתו על ידי המשטרה – ש’המחבלים’ ניסו להשתלט עליהם עם תחילת ‘זמן אלול’.

“בצהריים תלמידי ‘השונאים’ קיימו את הוראות המשטרה וישבו במקומות שלהם מקדמת דנן. תלמידי פלג ‘המחבלים’ הגיעו וראו שיושבים על המקומות עליהם הם השתלטו ואשר הם טוענים כי הם שייכים להם – ובמקום החלה קטטה שכללה מכות וגז מדמיע, , יש  פצועים ועוד כמה בחורים שלא רצו טיפול”.

פוניבז, משטרה

כפי שדווח בחרדים 10 בעקבות המאבק המשפטי המתנהל בשנים האחרונות בין פלג ה’שונאים’ בראשותו של נשיא הישיבה הגר”א כהנמן, ובין פלג ה’מחבלים’ בראשו עומד גיסו הגר”ש מרקוביץ, מתנהל בישיבה הסדר על מיקומי התפילות, אולמות הלימודים, מקומות הלינה וחדר האוכל – לאחר שבעבר התנהלו עימותים על  בסיס יומיומי בין הצדדים.

רוב המהומות בישיבה מתרחשות במהלך חודש אלול, לאחר שאל הישיבה מגיעים תלמידים חדשים לשיעורי א’ של שני הפלגים. בעקבות כך, גם בשבוע האחרון התנהלו ויכוחים בין הניצים, כאשר הפעם המלחמה מתמקדת על מקומות בחדר האוכל .

תלמיד מפלג ה’שונאים’ מספר על שהתרחש בישיבה: “מתחילת הזמן, בעקבות שיעור א’ הגדול שנרשם לישיבה בראשה עומד הגרי”ג אדלשטיין – 240 בחורים, ה’שונאים’ הרחיבו את חדר האוכל והוסיפו עוד חדר. החדר הזה שימש עד היום כמקלט-מחסן והפכו אותו לחדר אוכל. המתחם הזה שייך לפי החלוקה בישיבה ל’שונאים’. כלומר, לא לקחו ל’מחבלים’ שטח.

“יום אחרי שצבעו וארגנו הכל, ה’מחבלים’ ריססו שם כתובות גרפיטי עם ספריי. אחרי שריססו וראו שלא עוזר כי ה’שונאים’ השאירו את הכל ככה ולא מחקו – זה עוד יותר הדליק אותם.

“ביום רביעי לפני 10 ימים התחיל הזמן רשמית. למחרת, ביום חמישי, ה’מחבלים’ השתלטו ל’שונאים’ על טור שלם בחדר אוכל. בחדר אוכל של פונוביז’ יש אולם מרכזי ושתי מרפסות של ה’שונאים’. במרכזי יש שני טורים למחבלים ואחד של ה’שונאים’. ככה זה מאז ומתמיד.

“ביום חמישי, ה’מחבלים’ השתלטו על הטור היחיד שיש באולם המרכזי עבור ה’שונאים’ – מה שהוביל לתסיסה מסוימת, כי לבחורים מישיבת ה’שונאים’ אין בעצם איפה לאכול, בעוד שיש להם פי שניים או שלושה בחורים, מאשר יש ל’מחבלים’. לבחורים אין איפה לאכול, בחורים פשוט לא אכלו ארוחת צהרים.

“ככה נמשך המצב בתחילת הזמן, כמה ימים. ביום שלישי האחרון הישיבה החליטה שלא הגיוני שבחורים לא אוכלים, והביאו אוכל מחדר האוכל לבניין פנימייה שנקרא בשם ב’ פיק. הנהלת הישיבה הביאה סירים, סכו”ם ןצלחות לחדרים, כך שמי שלא אכל בחדר אוכל מחוסר מקום, קיבל אוכל בחדר בפנימיה. ככה זה התנהל שלושה ימים – שלישי, רביעי וחמישי.

“בערב שבת התחיל שוב בלגאן, כי המחבלים השתלטו על שטח יותר גדול, מה גם שסעודת שבת אי אפשר לאכול בפנימיה. אז בחורים נכנסו לחדר אוכל, והתחילו דחיפות. ה’מחבלים’ התחילו להעיף בהתחלה צלחות, אחר כך מזלגות ואחר כך סלטים.

“ה’שונאים’ זזו ולא החזירו להם, כי יש הוראה של הגרי”ג אדלשטיין לא להחזיר להם כלום ולא להתייחס. אז ‘חטפו’ צלחות, מזלגות וסלטים – ונאלצו לשתוק”.

צילומים: באדיבות קבוצת המגזר החרדי

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תסגרו את הברדק הזה. עאלק לשם שמיים
    04/09/2017 15:36
    יעל
  1. לכו לעבוד ותכבדו את עצמכם ואת זולתכם. אין הבדל בינכם למוסלמים שעושים הכל בשם הדת

  2. שתסגר כבר הישיבה הזאת !!!
    04/09/2017 16:45
    חסי
  3. מחממי כיסאות ומחממי מחלוקת
    בהמות על שתים שרק רבים ואלימים

  4. הזוי
    04/09/2017 17:07
    מיכאל
  5. אוי לה לאותה הבושה

  6. למה לעזאזל הם לומדים שם???
    04/09/2017 21:32
    מאיר
  7. הם יודעים מראש שזה ישיבה בלי מידות ודרך ארץ, מלאה באלימות ובפוליטיקה. מה הם עושים שם???

  8. העברתי את בנותי ובני מחינוך חרדי, לחינוך יהודי טוב. וב"ה מרוצה. ערכים פשטות ענווה יושר צניעות אמונה
    04/09/2017 23:25
    אשכנזי 10000 דורות.....
  9. ולוטל

  10. צביעות של החרדים ממי הם חרדים
    05/09/2017 00:04
    נחמה אלקיים
  11. מזל שאני כבר לא חלק מהם בושה וחרפה לשמוע כמה צביעות מתחת לחליפה יכולה להיות והם עוד פוגעים בחיילים שיתבישו להם שום יום כיפור לא יעזור להם על חילול ה שיוצרים