כתובות גרפיטי וסכינים • אישום נגד תושב ב”ב: סחט חילונים ורפורמים

כתב אישום, הכולל שישה מקרים, הוגש נגד תושב בני ברק בן 39, בגין סחיטה באיומים וריסוס כתובות גרפטי כלפי הרפורמים ואישים בעלי השקפה אתאיסטית • הכתובות, באותיות קידוש לבנה, רוססו על טמפל רפורמי ברעננה ועל בתיהם של פעילים בזרם האתאיסטי - ובהם פרופ' יעקב מלכין
חיים טוויל
י"ג אלול התשע"ז / 04.09.2017 13:53

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב בני ברק בן 39, בגין עבירות סחיטה באיומים, השחתת פני מקרקעין וכן עבירה של הכנת עבירה בחומרים מסוכנים.

 על פי כתב האישום – הכולל שישה אישומים – בהזדמנויות שונות משנת 2014, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לפעול כלפי הקהילה הרפורמית וכן כלפי אישים בעלי השקפה אתאיסטית –  ובהם פרופ’ יעקב מלכין .

הנאשם פעל לקבלת פרטים על מקום מגוריהם של המותקפים, וידא את נכונות הכתובת באמצעות סיור הכנה במקום מגוריהם, כתב מכתבי סחיטה במחשבו ורכש צבע וסכין – הכל לצורך מימוש תכניותיו להטיל אימה על המתלוננים.

במסגרת פעולותיו הגיע הנאשם לכתובות אותן אסף, הותיר למתלוננים מכתב המורה להם להפסיק את פעולתם ולחזור בתשובה – שאם לא כן יפגעו קשות.

הנאשם נהג לכתוב את מכתבו בלשון רבים וזאת על מנת להותיר את הרושם כי הוא פועל כקבוצה ובכך להגביר את הטלת האימה על המתלוננים.

למכתבים צירף הנאשם סכין וכן ריסס כתובות גרפיטי באותיות קידוש לבנה בבניין בו פועלים או מתגוררים המתלוננים.

הנאשם ריסס, בין היתר, את הכתובת “תהילים פרק קל”ט – פסוקים כא’ – כב'”. ציטוט אשר מפנה לפסוקים מהתנ”ך ובהם האמרות:  “הלוא משנאיך ה’ אשנא; ובתקוממיך אתקוטט. תכלית שנאה שנאתים; לאויבים היו לי”.

עוד ריסס הנאשם, בין היתר, את הכתובת “רמב”ם הלכות תשובה ג הלכה  יד'”, כשהוא מפנה להלכה של הרמב”ם העוסקת באלו שאין להם חלק בעולם הבא אלא אם “שב מרשעו ומת והוא בעל תשובה, הרי זה מבני העולם הבא, שאין לך דבר שעומד בפני התשובה”.

 הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות