ה’קו החם’ של נתניהו ובכירי ישראל היום: 4 שיחות בערב, 15 ב-19 יום

בעקבות עתירת חדשות 10 והעיתונאי רביב דרוקר נאלץ נתניהו למסור את מועדי שיחותיו עם עורך 'ישראל היום' לשעבר רגב והבעלים שלדון אדלסון • מהנתונים עולה: בתקופת בחירות 2013 שוחח נתניהו עם עמוס רגב כמעט בכל יום. לאחר שעבר חוק 'ישראל היום' התקשר שלוש פעמים לאדלסון
יוני גרין
י"ג אלול התשע"ז / 03.09.2017 21:42

קו חם: לאחר מאבק משפטי של שנתיים וחצי, ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הערב (ראשון) לחדשות 10 את מועדי השיחות שהתנהלו בינו לבין בכירי עיתון ‘ישראל היום’ – כפי שקבע בית המשפט העליון בעקבות עתירת חדשות 10 והעיתונאי רביב דרוקר לפני כחודש.

לפי חדשות 10, מפירוט השיחות ניתן להבחין כי ב-19 הימים שלפני בחירות 2013 שוחח נתניהו עם עורך העיתון לשעבר, עמוס רגב, 15 פעמים בטלפון – כמעט כל יום. חלק מהשיחות התקיימו בשעות הערב המאוחרות, זמן קצר לפני ירידת העיתון לדפוס.

ביום הבחירות שוחח נתניהו עם רגב וגם עם בעלי העיתון, המיליארדר שלדון אדלסון.

ביום שבו עבר בקריאה טרומית חוק ישראל היום, אליו התנגד נתניהו נחרצות, שוחח ראש הממשלה עם שלדון אדלסון שלוש פעמים. ב

בתאריך 25.1.2015 שוחח נתניהו עם רגב ארבע פעמים בין השעה 22:35 ל-23:56. בעיתון של יום המחרת הכותרת הראשית מביאה את הסבר נתניהו לנאום שנשא בקונגרס האמריקני. “הנאום נגד איראן – לא נגד אובמה”, הייתה הכותרת הראשית ב”ישראל היום”, בעוד  שבעיתון המתחרה הכותרת הפוכה.

בעבר בדק מבקר המדינה האם ‘ישראל היום’ מהווה מימון בחירות אסור. לפי דיווח בחדשות 2, וכעת נמסר מהמשרד, כי “כל עוד מתקיימת חקירת משטרה משרד מבקר המדינה נמצא מחוץ לתמונה. במצב עניינים זה לא ניתן כי מבקר המדינה יבחן עתה את הנושא ואת השלכותיו האפשריות בתחום מימון המפלגות”.

הפרשן עמית סגל מציין, כי השימוש במילה “עתה” מעיד כי ישנו יותר מיסוד סביר להניח שאחרי שתגמר חקירת תיק 2000, המשרד יבחן שוב את האפשרות להכריז על העיתון כמימון בחירות אסור.

בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו נתונים כלליים על שיחותיו עם בעלי ‘ישראל היום’ שלדון אדלסון ועורך העיתון לשעבר עמוס רגב. לפי המידע הכללי – התבצעו 0.75 שיחות בשבוע בממוצע עם אדלסון ו-1.5 שיחות בממוצע עם רגב.

“אני כמובן מקדיש את רוב זמני לניהול ענייני המדינה, אך מעת לעת, בדרך כלל בשעות הלילה ולאחר סיום יום עבודתי, גם אני משוחח עם אנשי תקשורת”, כתב ראש הממשלה בפוסט. “אני מציג בפניהם את העשייה הגדולה שאנחנו מובילים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל – ומציע להם להביא את הדברים לפרסום”.

נתניהו, אדלסון

צילום: Ben Dori/Flash90

בריאיון שהעניק לגל”צ אמר עו”ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, על השיחות: “זה לא דבר מיוחד – כולם מדברים עם מו”לים. זה ידוע לכולם, וזו צביעות מדרגה ראשונה”.

גם יו”ר הקואליציה דוד ביטן התייחס אתמול באולפן ‘פגוש את העיתונות’ לשיחות, ואמר כי בכוונתו לבקש ממשרד ראש הממשלה את פירוטי השיחות של אהוד אולמרט וברק עם מו”לים ועורכי עיתונים. “עושים עניין מכלום, הוא לא היחיד שמדבר עם עורכי עיתון”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיבר עם עיתונאי?! באמת?! מה אתה אומר?! דבר כזה עוד לא קרא במדינה!!
    04/09/2017 00:19
    משה
  1. דיבר עם עיתונאי?! באמת?!
    מה אתה אומר?! דבר כזה עוד לא קרא במדינה!!