הגר”י גינזבורג לביבי: שמח שהבעת הזדהות עם מצוקת דרום תל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת על הצבת פסל הזהב בדמותה של נשיאת בית המשפט העליון • הרב יצחק גינזבורג, העמוד בראש תנועת 'דרך חיים' שהציבה את הפסל - משיב במכתב לנתניהו
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ז / 03.09.2017 13:02

הגאון רבי יצחק גינזבורג, ראש תנועת ‘דרך חיים’ אשר הציבה ביום חמישי את פסל הזהב של מרים נאור מול בימ”ש העליון – פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה.

 המכתב נשלח על רקע התייחסותו של נתניהו במהלך סיור בדרום ת”א למחאת הפסל של נאור שיזמה תנועת דרך חיים – כשאמר: “אם רוצים למחות יש דרך יותר טובה מלעשות איזה פסל, זה לא ראוי”.

את מכתבו פותח הרב גינזבורג בהתייחסות לסיורו של נתניהו בדרום ת”א: “שמחתי לשמוע שבביקורך בדרום תל-אביב הבעת הזדהות עם המצוקה של תושבי המקום, תוך הבנה שהגורם המפריע לתיקון הוא בית המשפט העליון אשר כופה את דעתו על העם היהודי ומונע חקיקה משמעותית בנושא המסתננים (ובעוד הרבה נושאים).

 “עלינו לדאוג לשלום עמנו, הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני”, כתב הרב גינזבורג.

 בהמשך מתייחס הרב לצורך בתיקון מערכת המשפט: “תיקון יסודי בהנהגת העם הוא לייסד את מערכת המשפט על הערכים הנצחיים של תורת ישראל ולפי המשפט העברי – ‘ציון במשפט תפדה’. לרוב עם ישראל יש אמונה בה’ ובצדקת תורתו, ועל יסוד האמונה הזו נוכל לפעול יחד להפוך את המדינה שלנו למדינת היהודים כחזון עמנו במשך כל שנות הגלות. לכל הפחות, יש לדאוג שהמיעוט לא ישתלט על הרוב כפי המצב הקיים היום.”

הצבת פסל הזהב של נאור בוצעה כחלק מקמפיין שמנהלת תנועת ‘דרך חיים’ בחודשים האחרונים תחת הכותרת “די לדיקטטורה של בג”צ”.

 “בג”צ והנשיאה נאור מנותקים מהעם. על אף שמדינת ישראל היא כביכול מדינה דמוקרטית, נמצא היום השלטון בפועל בידי ביהמ”ש העליון וזאת מבלי שאי פעם נשאלה דעתו של העם בעניין. בג”צ נטל לעצמו סמכויות לא לו במה שמכונה, ובצדק, ‘מהפכה’ (חוקתית). בג”צ מתערב פעם אחר פעם בהחלטות נבחרי הציבור, השבוע זה חוק המסתננים, בפעם הבאה זה יהיה חוק ההסדרה וחוקים נוספים.” הסבירו בדרך חיים את הסיבה למחאה. “כמו בכל דיקטטורה חשבנו שגם בישראל ראוי שיעמוד פסל של השליט ברחובה של עיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסתננים
    05/09/2017 14:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ישר כוח לשרה שקד ולאריה דרעי העם רוצה ישום מידי כדי לא לפגוע בקשישים שמפחדים לפתוח את ביתם ועוד בלילות ובכלל כל האזרחים נשים זקנים וטף מדינה נאורה חייבת קודם לשמור על אזרחיה ולמגר אותם מיד!!!!!!!