נתניהו: “המסתננים הם לא פליטים. זה בלתי נסבל. זכותנו לגרש אותם’

אש הממשלה סיפר לשרים על הסיור בדרום תל אביב והציג את מסלולי הפעולה האפשריים בעקבות פסיקת בג"ץ • "כבר יצרנו את המסד בביקורים שלי באפריקה ובשיחות שלי עם מנהיגים אפריקנים"
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ז / 03.09.2017 12:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה  לצעדים שצפויים להינקט בעקבות פסיקת בג”ץ לגירוש המסתננים מישראל.

נתניהו הזכיר את ביקורו בדרום תל אביב ביום חמישי: “ביום חמישי ביקרתי בדרום תל אביב יחד עם השרים גלעד ארדן, השרה מירי רגב וח”כ אמיר אוחנה. נפגשנו עם תושבים, שמענו את התושבים. עליתי עם סופיה, בת 72, שש קומות לבית שלה, שכולו כרגע חוץ ממנה, אם אינני טועה, ואולי עוד דייר אחד, כולו מאוכלס על ידי מסתננים בלתי חוקיים.

“הזוהמה והריחות זה דבר אחד, אבל העובדה שהיא יכולה לרדת מהדירה הקטנה שלה שם ליד הגג אחרי שהיא עולה בקושי, יכולה לרדת בפעם אחת ביום בליווי, היא לא יכולה לרדת בלי ליווי, והיא עולה בחזרה בסוף היום בקושי רב, וזה בלתי נסבל. הדברים ששמעתי שם ממנה ומתושבים אחרים – זה מצוקה אדירה אל מול הבעיה הרצינית הזאת של מסתננים בלתי חוקיים.

“אני מדגיש, זאת הבעיה: לא פליטים, מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל – ויש לנו את הזכות, כמו בכל מדינה, לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי”, אמר, בהתייחסו לפסיקת בג”ץ שקבעה כי לא ניתן לכלוא את מי שיסרב לעבור למדינה שלישית למשך יותר מ-60 יום.

נותניהו הוסיף: “החלטתי להקים צוות שרים מיוחד שנקים אותו היום בישיבת הממשלה, הוא ייפגש כבר השבוע יחד עם נציגים של התושבים, לא רק מתל אביב אלא גם משכונות אחרות ומאזורים אחרים. אנחנו ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת, המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן”.

ראש הממשלה ציין עוד: “ישראל הייתה המדינה הראשונה באמת בעולם שבלמה פיזית כניסה של מסתננים. אנחנו הגענו לקצב של בערך 20 אלף מסתננים בשנה. ללא בניית הגדר היינו מגיעים בקלות ל-100 אלף בשנה, לאור מה שקורה באפריקה, מינימום. פירוש הדבר שתוך עשור, ואנחנו עוד מעט מתקרבים לגמר העשור, ישראל הייתה מסתיימת כמדינת היהודים. היה כאן איום אמיתי לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

“הקמת הגדר שיזמתי וליוויתי באופן רצוף בלמה את זה. עכשיו, יש כאן שאלת ההוצאה: הוצאנו בערך שליש, קצת פחות משליש. כדי להוציא עוד שליש, ואני לא בטוח מה יישאר – אנחנו ננקוט בשורה של צעדים.

“כבר יצרנו את המסד בביקורים שלי באפריקה ובשיחות שלי עם מנהיגים אפריקנים. יצרנו מסד של מדינות שמוכנות לקלוט את המסתננים הללו, ועכשיו ייתכן שנצטרך לשפר לא רק את החקיקה, אלא גם את ההסכמים. על כך תשמעו בהמשך.

“ובכן יש כאן משימה – בלימה והוצאה. בדיוק כפי שהתמקדנו בזה ומי שהיה בממשלות הקודמות זוכר את זה, אותו דבר – אנחנו מתמקדים בזה עכשיו ואנחנו ניתן לזה ליווי רצוף כדי להביא את התוצאה כי הסבל הוא בלתי יאומן, וגם ההשלכות העתידיות לגבי הנטל על מדינת ישראל, אלה דברים שמחייבים פעולה עכשיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות