מחדל של חנוך זייברט: ילדי החינוך המיוחד בבית כי מערך ההסעות קרס

חלק גדול מילדי החינוך המיוחד, תושבי בני ברק, לא פתחו את שנת הלימודים • מערך ההסעות קרס ובעירייה לא מצליחים לספק פתרונות חלופיים • ארגון 'ידידים' התגייס לסייע
יוני גרין
י"ב אלול התשע"ז / 03.09.2017 11:08

בני ברק סוערת: שנת הלימודים נפתחה ביום שישי, אך חלק גדול של ילדי החינוך המיוחד לא הגיעו גם הבוקר (ראשון) ללימודים, בעוד ההורים נאלצים להישאר בשל כך בבית, כשהם מוצאים עצמם חסרי אונים.

המחדל מתרחש לאחר שחברת ‘ציר הסעות’, החברה שזכתה במכרז של עיריית בני ברק להובלת הילדים, לא נערכה כראוי לקראת פתיחת שנת הלימודים.

העירייה מצידה, לא דאגה להסעות חלופיות, ובשל כך רוב התלמידים לא הגיעו ללימודים במוסדות החינוך.  בעקבות כך, עשרות הורים עם ילדים מהחינוך המיוחד התייצבו הבוקר בלשכתו של ראש עיריית בני ברק בדרישה שיימצא פתרון מיידי.

לדברי גורמים בעירייה, החברה שזכתה במכרז הציגה מחיר נמוך לעומת החברות שפעלו עד כה בעיר, אולם עד כה לא הצליחה לארגן את כל הרכבים הנדרשים כדי להסיע את הילדים. גורם נוסף אומר כי בשל המחיר הנמוך שהציעו בכרז, החברה טרם מצאה  קבלן משנה שיסכים לעבוד עמה.

יצוין, כי במהלך הדיונים על המכרז, התריעו חלק מחברי ועדת מכרזים כי החברה לא תצליח לעמוד במשימה, שכן אין ברשותה מספיק רכבים מתאימים באזור המרכז.

“זו חברה שבכלל לא מהאזור”, אומר גורם בעירייה לחרדים 10. “הם מירושלים ועד עתה הם לא הצליחו לעמוד ביעד – לקחת את הילדים אל מוסדות הלימוד”.

בעלי ‘ציר הסעות’, טוענים, לעומת זאת, כי החברות שהפסידו פעלו שלא לאפשר לחברה לשכור שירותי הסעות מקומיים, ומשום כך החברה לא הצליחה להשיג רכבים מתאימים באזור המרכז.

מהעירייה נמסר: “מבין שש חברות שהתמודדו במכרז, החברה שזכתה בו עם כל ההתחייבויות לא עמדה בכ-30% אחוז מההסעות ביום שישי, בעיקר בחינוך המיוחד. החברה אמרה שבתחילת השבוע העניין יסתדר”.

מי שנחלץ לסייע להורים בעקבות קריסת מערך ההסעות הם אנשי ארגון ‘ידידים’, המסייעים להורים בהסעת הילדים למוסדות החינוך.

הורים אשר זקוקים להסעה עבור בנם מוזמנים לעדכן את המוקד: 053-3131310

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות