כשהגר”ח קנייבסקי בדק חרקים שהיו בשמיר ונפלו על ‘שולחן אור’

במהלך ביקור של רבני מכון 'עליה' בביתו של הגר"ח קנייבסקי, ניער הרב יוסף דורפמן, מומחה מזון הנחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום התולעים, בפני הגר"ח שמיר מגידול רגיל על גבי 'שולחן אור' • הגר"ח הגיב: יש כאלו שרוצים לומר שהם לא נראים בעין רגילה, אבל הם נראים ממש
יוסף גרינבוים
י' אלול התשע"ז / 01.09.2017 14:37

במהלך ביקור של רבני מכון ‘עליה’ בביתו של הגר”ח קנייבסקי, הציג הרב יוסף דורפמן, מומחה מזון עולמי הנחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום התולעים ומרצה במכון, בפני הגר”ח על גבי ‘שולחן אור’ מיוחד, שמיר מגידול רגיל.

לאחר ניעור קצר על נפה נפלו על ‘שולחן האור’ עשרות חרקים מסוגים שונים.

בשלב זה נדהמו הנוכחים מכמות המכשולות המצויים בירקות עלים שלא בגידול מיוחד. הגר”ח הגיב על כך: יש כאלו שרוצים לומר שהם לא נראים בעין רגילה, אבל הם נראים ממש.

הגר”ח פסק לרבני מכון ‘עליה’, כי במידה ויש התלבטות לכתיבת תפילין על ידי סופר שכותב יפה לבין לכתוב לבד – מצווה בו יותר מבשלוחו.

לאחר מכן הציג הגאון רבי שלמה אהרן בלוך, מרבני בית וגן, מספר שאלות בנושאים אקטואלים, והציג בפני הגר”ח את ספר הכשרות בהוצאת מכון עליה, המסכם את כל נושאי הכשרות ומהווה הכנה למבחני הרבנות.

הגר”ח עיין בספר ובסופו העניק ברכה למחבר – הגר”א פנחסי, מועמד לרבנות בית שמש, ולמנהלי המכון הרב דוד טולדנו, הרב יצחק כהן והרב שמואל פאר.

בסיום הביקור הציגו למרן עלון חודשי בהוצאת מכון ‘עליה’ בנושאים הלכתיים אקטואלים כגון סערת הבארקל, ומאמרים הלכתיים מהגר”י זילברשטיין והגר” ד כהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטעו את הרב קנייפסקי
    01/09/2017 17:45
    שלמה זלמן
  1. אפשר לראות תולעים בעין רגילה במיקרוסקופ. הטריק של האור הפלורסנטי מתחת לתולעים הוא עין רגילה לא יותר מהצפייה במיקרוסקופ.