גם ביל גייטס הצטרף: האם בשר של בהמות שחוטות עומד בפני הכחדה?

קרגיל, אחת מחברות החקלאות הגלובליות הגדולות בעולם, הצטרפה לביל גייטס, ריצ'רד ברנסון וענקי עסקים אחרים להשקיע בטכנולוגיה חדשה לייצור בשר מתאים חיים, כשהמשמעות היא שפעולת השחיטה תתייתר • "בתוך 30 שנים זה הבשר היחיד שיהיה בשוק"
דוד ליבוביץ
ט' אלול התשע"ז / 31.08.2017 20:45

האם בשר של בהמות שחוטות הינו מוצר שעומד לחלוף מן העולם?

קרגיל, אחת מחברות החקלאות הגלובליות הגדולות בעולם, הצטרפה לביל גייטס, ריצ’רד ברנסון וענקי עסקים אחרים להשקיע בטכנולוגיה חדשה לייצור בשר מתאים חיים. כך דווח באתר ‘דה מרקר’.

המהלך הונע לנוכח הביקוש ההולך וגובר בקרב צרכנים לחלבונים שאינם מגודלים באמצעות הזנת בעלי חיים במספוא, וגוזלים מים ואדמה.

עד כה הצליחה החברה לגייס לא פחות מ17 מיליון דולר ממשקיעים. “אני מאמין שתוך 30 שנים לא נצטרך להרוג בעלי חיים וכל הבשר יהיה נקי (בשר שנוצר במעבדה) או צמחי, יהיה לו אותו הטעם, והוא יהיה הרבה יותר בריא לכולם”, אמר ברנסון בתגובה לפנייה של בלומברג.

לדברי ראשי החברה נוצרה הבנה כי אנשים לא יוותרו על הבשר, אך הם רוצים מאידך לשמור על איכות הסביבה ועל רווחת בעלי החיים. “הדרך שבשר קונבציונלי מיוצר כיום יוצרת אתגרים לסביבה, לרווחת בעלי חיים ולבריאות בני האדם. את הבעיות האלו כולם רוצים לפתור”, אמר אומה ואלטי ממייסדי החברה.

אז האם תופעת השחיטות והכשרויות הנלוות אליהם עומדים בפני הכחדה? ובכלל מה דעת ההלכה על כשרות בשר מן הסוג הזה?

מומחי הכשרות ורבני הקהילות יצטרכו לענות על המגמה שלדברי ברנסון תשלוט לחלוטין בעולם התזונה בשנת 2047.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הספרדים בטוח יתירו
    16/10/2017 23:46
    פנחס
  1. האשכנזים ימשיכו לשלם לבדצים