הסיכסוך הליטאי: ‘בני תורה’ מקימים ‘ועד ישיבות’ אלטרנטיבי

שרי רוט
|
כ"ב סיון התשע"ד / 20.06.2014 00:23
חשיפה: ראשי ישיבות המזוהים עם ‘בני תורה’ התכנסו בבית ראש ישיבת ‘כנסת יצחק – חדרה’, כדי להקים ‘ועד ישיבות’ אלטרנטיבי • בין המשתתפים: הגר”ש מרקוביץ, הגר”צ רוטברג והגר”צ שנקר

הסכסוך הליטאי: הערב (ליל שישי) התקיימה אסיפה מיוחדת בביתו של הגר”י ארנברג, ראש ישיבת ‘כנסת יצחק – חדרה’. המטרה: ניסיון להקים ‘ועד ישיבות’ אלטרנטיבי ל’וועד הישיבות’ הקיים, המאגד את כל הישיבות בארץ-הקודש.

אל האסיפה הגיעו ראשי ישיבות המזוהים עם ‘בני תורה’, ביניהם ראש ישיבת פוניבז’ הגר”ש מרקוביץ, הגאון רבי אשר דויטש, הגאון רבי צבי שנקר והגאון רבי חיים כץ.

פלג בני תורה אינו מכיר ב’ועד הישיבות’ הוותיק, מאחר שבראשו עומד הגראי”ל שטיינמן. אולם, מצב זה יוצר עבור ראשי הישיבות המזוהים עם בני תורה בעיה. שכן, על פי ההסכם עם שר הביטחון, רק ועד הישיבות מעניק לבחורי הישיבות את האישור כי הם תלמידי ישיבה שתורתם אומנותם.

מדובר בעוד ניסיון התארגנות נפרד של אנשי הפלג הליטאי המזוהה עם הגר”ש אוירבעך. זאת, לאחר שכבר כבר הקימו את ‘הפלס’ המתחרה בביטאון דגל התורה ‘יתד נאמן’, והתמודדו בנפרד מדגל התורה, בבחירות המקומיות האחרונות, בערים בני-ברק, ירושלים ומודיעין עלית.

יצוין, כי ראשי ישיבת חדרה ניסו במשך תקופה ארוכה להילחם בפילוג שהתחולל בישיבה, תוך שהם טוענים כי ראש הישיבה אינו מזוהה עם מי מהצדדים הניצים.

בהמשך פרשה קבוצה של בחורים, וערקה בהוראת גדולי ישראל לישיבת ‘תורה בתפארתה’ שנפתחה באשדוד.

הערב, כך נראה, נרשמה ההצטרפות הרשמית של הגר”י ארנברג למפלגת ‘בני תורה’.

מקורבי הגר”ש מרקוביץ מכחישים ואומרים: להד”ם.