הסיכסוך הליטאי: ‘בני תורה’ מקימים ‘ועד ישיבות’ אלטרנטיבי

חשיפה: ראשי ישיבות המזוהים עם 'בני תורה' התכנסו בבית ראש ישיבת 'כנסת יצחק - חדרה', כדי להקים 'ועד ישיבות' אלטרנטיבי • בין המשתתפים: הגר"ש מרקוביץ, הגר"צ רוטברג והגר"צ שנקר
כ"ב סיון התשע"ד / 20.06.2014 00:23

הסכסוך הליטאי: הערב (ליל שישי) התקיימה אסיפה מיוחדת בביתו של הגר”י ארנברג, ראש ישיבת ‘כנסת יצחק – חדרה’. המטרה: ניסיון להקים ‘ועד ישיבות’ אלטרנטיבי ל’וועד הישיבות’ הקיים, המאגד את כל הישיבות בארץ-הקודש.

אל האסיפה הגיעו ראשי ישיבות המזוהים עם ‘בני תורה’, ביניהם ראש ישיבת פוניבז’ הגר”ש מרקוביץ, הגאון רבי אשר דויטש, הגאון רבי צבי שנקר והגאון רבי חיים כץ.

פלג בני תורה אינו מכיר ב’ועד הישיבות’ הוותיק, מאחר שבראשו עומד הגראי”ל שטיינמן. אולם, מצב זה יוצר עבור ראשי הישיבות המזוהים עם בני תורה בעיה. שכן, על פי ההסכם עם שר הביטחון, רק ועד הישיבות מעניק לבחורי הישיבות את האישור כי הם תלמידי ישיבה שתורתם אומנותם.

מדובר בעוד ניסיון התארגנות נפרד של אנשי הפלג הליטאי המזוהה עם הגר”ש אוירבעך. זאת, לאחר שכבר כבר הקימו את ‘הפלס’ המתחרה בביטאון דגל התורה ‘יתד נאמן’, והתמודדו בנפרד מדגל התורה, בבחירות המקומיות האחרונות, בערים בני-ברק, ירושלים ומודיעין עלית.

יצוין, כי ראשי ישיבת חדרה ניסו במשך תקופה ארוכה להילחם בפילוג שהתחולל בישיבה, תוך שהם טוענים כי ראש הישיבה אינו מזוהה עם מי מהצדדים הניצים.

בהמשך פרשה קבוצה של בחורים, וערקה בהוראת גדולי ישראל לישיבת ‘תורה בתפארתה’ שנפתחה באשדוד.

הערב, כך נראה, נרשמה ההצטרפות הרשמית של הגר”י ארנברג למפלגת ‘בני תורה’.

מקורבי הגר”ש מרקוביץ מכחישים ואומרים: להד”ם.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ר' צבי רוטברג בחו"ל
    20/06/2014 01:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הגאון ר צבי רוטברג נמצא כרגע באמריקה אז איך בדיוק היה בכנס???

  2. למה צריך וועד הישיבות
    20/06/2014 02:26
    לא מבין
  3. הלא אסור לנהל קשר עם הצבא? האם המחבלים נדבקו ברוח הפשרנית שאחזה בכל כלל ישראל מלבדם?

  4. מה יעשו בועד האלטרנטיבי? יקראו לא להתייצב?
    20/06/2014 02:52
    הערשי
  5. הרי הם מפמפמים לנו שאסור להתייצב חלילה כלל וכלל, ויש למסור את הנפש.

  6. כל כך מתאים והולם לשבוע של פרשת קורח
    20/06/2014 07:27
    זנב סוס משוך
  7. טרוף השנאה

  8. סתם תפרתם סיפור הגר
    20/06/2014 08:42
    איש אמת
  9. מדובר לגבי קרן צדקה בדרום אמריקה שהוקמה על ידי עסקנים לפני 19 שנה הכספים נותבו למספר מוסדות שחלקם לא רלוונטים להיום ולכן התכנס הדריקטוריון שזה הרבנים מרקוביץ דויטש ארנברג ועוד שלושה אנשים שלא קשורים בכלל לכל הפרשיות שאתם מדווחים עליהם אגב זה כינוס תשעי בשבועות האחרונים הם ס”ה חותמים על טפסים במעמד עו”ד ודנים איך לחלק את הכסף לאלמנות ויתומים זה הכל

  10. המשתתפים
    22/06/2014 09:47
    גדליה
  11. באסיפה בבית הגר”י ארנברג השתתפו הגרב”ש דויטש, הגר”א דויטש, ר”ש מרקוביץ, וחיים כץ מחיפה(מהמוקד של חמץ שעבר עליו הפסח)

  12. הזדמנות לחזור למרכז השפוי
    24/06/2014 09:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. יש לישיבה הזדמנות לחזור למרכז השפוי ההולך לאורם של רוב מכריע של גדולי ישראל.זה עכשיו זמן רישום ואם לשיעור א ירשמו רק עצניקים מובהקים זה יהרוס את אופי הישיבה שגם שפויים מתוך מחניהם לא יוכלו לשלוח את בניהם לישיבה.

    גרירת הישיבה לשוליים אף גורמת נזק כלכלי כבד להורי התלמידים שעד היום קיבלו דירות עבור בניהם ועכשיו מחמת ההיצע הדל מחירי השידוכים מתרסקים