כדורגל תמורת רכבת: נתניהו רצה להציע ‘דיל’ והחרדים ביטלו הפגישה

נתניהו רוצה לאשר דיל: משחקי כדורגל בשבת, תמורת הפסקת עבודות הרכבת • החרדים זעמו וביטלו פגישה • בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שהגישו את 'בג"ץ הכדורגל' - מתנגדים: תמורת הפסקת חילול שבת של עשרות עובדים, נסכים לחילול של אלפי שחקנים, שוטרים, סדרנים ואוהדים?
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ז / 31.08.2017 18:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס קוו בנוגע לחילולי השבת, לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת, תמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבתות – אך ראשי הסיעות החרדיות מתנגדים.

לפי דיווח בוואלה, פגישה שהייתה אמורה להתקיים היום (חמישי) בין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות בוטלה ונדחתה לתחילת השבוע הבא, לאחר שנודע לראשי הסיעות כי ועדת שרים הבוחנת את מתן ההיתר להעסקה ביום המנוחה השבועית, מבקשת לבשל ‘דיל’ במסגרתו תקבל מהם אישור לחתום על היתר שיסדיר רשמית את פעילות הכדורגל בשבת.

לדברי התנועה למדינה יהודית​ ודמוקרטית​, גורמים המעורים בסוגיה אומרים כי בכוונת נתניהו להציע לחרדים: “תאשרו לשר חיים כץ להוציא היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל בתמורה להפסקת עבודות התשתיות הרכבת בשבת”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשנתיים עתרה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית לבג”ץ, בשם מאות שחקני כדורגל, בטענה כי החיוב לקיים את משחקי הכדורגל בשבת פוגע בשחקני הכדורגל ואוהדי הקבוצות שומרי המסורת.

בית המשפט נענה לעתירה וקבע כי משחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק יום המנוחה.

בית המשפט נתן צו ביניים המורה לממשלה להפסיק את המשחקים בשבת, אלא אם כן יוצא היתר ענפי גורף שייחתם על ידי ועדת שרים מיוחדת שלא התכנסה מזה כ-50 שנה.

גורמים בענף הכדורגל חוששים כי בג”ץ יורה להפסיק את המשך המשחקים בשבת, ומקווים שראש הממשלה יצליח ללחוץ על המפלגות החרדיות להסכים לפשרה.

יצוין כי הממשלה נמצאת עם הגב לקיר, כיוון שעליה להשיב לבג”ץ תוך שבועיים מדוע לא אכפה עד כה את חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מביעים התנגדות ל’דיל’: “לא יעלה על הדעת שבתמורה להפסקת חילול שבת של עשרות בודדות של עובדים שייתכן שהם בכלל אינם יהודים, נסכים לתת גושפנקא לחילול שבת של אלפי שחקנים, שוטרים, סדרנים, צוותי שידור ופי כמה וכמה אוהדים וצופים”.

ש׳, שחקן בליגת העל שיוצג על ידי התנועה, הביע גם הוא אכזבה מהמתווה המוצע: “במצב הנוכחי מחייבים את הקבוצות לשחק בשבת. זה פשוט הזוי שיהודי שומר מסורת מחויב במדינת ישראל לבחור בין אהבתו לכדורגל לבין שמירת מצוות. אל תמכרו את השבת שלי בתמורה לרכבת שלכם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות