ה’דוגמן’ של הכבאים בקמפיין נגד הדרישה לתעודת בגרות: כבאי חרדי

לוחמי האש פתחו במחאה ברשתות החברתיות כנגד ההחלטה החדשה לתעודת בגרות מלאה כתנאי להצטרף לשירות: "מעולם לא חילצנו אדם מתוך הלהבות ששאל אותנו כמה יחידות אנגלית עשינו"
חיים טוויל
ט' אלול התשע"ז / 31.08.2017 11:44

ארגון הכבאים בישראל פתח אמש (רביעי) במחאה נרחבת כנגד החלטת נציב הכבאות דדי שמחי לחייב תעודת בגרות מלאה, כתנאי סף לשירות כלוחם אש.

המחאה הגיעה לאחר שבועות ארוכים בהם ניסה הארגון לפעול מול הנציבות, על מנת שלא לפרסם את תנאי הסף החדשים. כעת, לאחר שפורסמו, הוחלט לצאת למחאה ציבורית למען שינוי ההחלטה.

במסגרת המחאה עלה אתמול לעמוד הפייסבוק ‘ארגון הכבאים’ פוסט אשר זכה תוך שעות למאות שיתופים ועשרות אלפי חשיפות: “תעודת בגרות היא חשובה. מאד. אבל האמת היא שמול השדות הדולקים ובתוך הבניינים הבוערים לאיש מאתנו לא אכפת באיזה כיתה ישב האדם שלצידו.

“בתוך הסיטואציות הקשות והמסוכנות ביותר, הדבר היחיד שמשנה הוא האם לוחם האש שנלחם עמך כתף לכתף הוא האדם שעליו אתה יכול לסמוך שיעשה הכל על מנת לשמור עליך, לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר ולהציל חיים. הקרבה, אומץ, נחישות – אלו לא תכונות שמגיעות ביחד עם תעודת הבגרות.

“מדובר בהחלטה לא ברורה ותמוהה שבכוונתנו לפעול על מנת לשנותה, אבל יותר מכל מדובר ביריקה בפרצופם של רבים מחברינו הנלחמים לצידנו ומרגישים כעס וזלזול בגין ההחלטה. אנו מזמינים אתכם לשתף את הפוסט, לעקוב אחר הפעילות בעמוד ולקחת חלק במאבק לשינוי ההחלטה”.

במקביל לפוסט המדובר החלו לוחמי אש ללא תעודת בגרות מלאה לפרסם את תמונותיהם כשהם אוחזים בשלט המצטיין את מספר חיי האדם שהצילו במסגרת תפקידם, למרות שאינם בעלי תעודת בגרות. זאת “במטרה להמחיש עד כמה אין כל קשר בין החלטת הנציבות ובין הדרישות האמתיות המצופות מלוחם אש”.

שניאור שיף

בין הכבאים שתמונתם פורסמה בהבלטה בלטה תמונתו של הכבאי החרדי שניאור שיף, תושב היישוב צפריה, המשרת בתחנת פתח תקווה, ועושה משמרות רבות גם בתחנת אלעד, המסונפת לתחנת פ”ת.

יו”ר ארגון הכבאים אבי אנקורי: “מאז שפורסמו תנאי הסף החדשים קיבלתי אינספור שיחות זועמות מלוחמי אש שטענו כי מדובר ביריקה בפרצופם. אלו אנשים שעושים לילות כימים תוך סיכון חייהם למען הציבור. מדובר בהחלטה שפוגעת בשכבות אוכלוסייה ומגזרים רבים בציבור הישראלי ואני קורא לנציב הכבאות דדי שמחי לחזור בו מהחלטתו לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות