אייכלר השמיע איום באוזני הנשיא; מציע: כך ננקום במשרד התחבורה

אריה ריבקינד
|
ח' אלול התשע"ז / 30.08.2017 18:40
חבר ‘ועדת המעקב’ של יהדות התורה וש”ס נפגש עם הנשיא והזהיר: “אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי – המפלגות החרדיות יאלצו לפרוש” • מציע: לארגן ‘אגודות הסעה’ ולאסוף נוסעים בתחנות בני ברק וירושלים בימות החול

אחרי שבימים האחרונים נפגש עם גדולי התורה, חברי מועצת גדולי התורה וחכמי התורה, נפגש הבוקר (רביעי) חבר ‘ועדת המעקב’ של יהדות התורה וש”ס, ח”כ ישראל אייכלר, עם נשיא המדינה ראובן ריבלין והזהיר כי אם יימשכו חילולי השבת, המפלגות החרדיות ייאלצו לפרוש מהקואליציה.

“אני מקווה מאוד שראש הממשלה והשרים יבינו עד כמה השבת היא בנפשם של גדולי ישראל”, אמר אייכלר. “לא נוכל להיות שותפים בחברה ממשלתית שמחללת שבת כרכבת ישראל. זאת מלבד הפגיעה בסטטוס קוו שמגן על העובדים המסורתיים שומרי השבת”.

אייכלר הזהיר: “אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי, אני מעריך כי יהדות התורה ושס ייאלצו לפרוש מהממשלה. כך לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי”.

נשיא המדינה דיבר על חשיבות שמירת השבת לכל אזרחי ישראל, וסיפר על דרכי ההתמודדות עם הצורך בעבודת תחזוקה בשבת בהן נקטו בזמנו בעיריית ירושלים, על מנת למניעת חילולי שבת.

לאחר הפגישה אמר אייכלר, כי אם נשלים עם תופעת ‘שכר שבת’ שיהא חוטא נשכר, לא ירחק היום ויהודי שומר שבת לא יועסק בשום עבודה במדינה – כמו באמריקה.

“לכן יש לאסור ‘תופסת שבת’ מכניסת השבת ועד צאתה על כל עבודה שאין בה חשש פיקוח נפש, כמו בתי חולים וכו”‘.

אייכלר הציע גם לארגן ‘אגודות הסעה’ ולאסוף נוסעים בתחנות בני ברק וירושלים בימות החול, כפי שעושים מחללי השבת בבאר שבע ובראש העין. “כל זמן שמשרד התחבורה מתעלם מחילולי שבת, ייאלץ להשלים עם שבירת המונופול בתחבורה בימות החול”, איים.