משפיעי ברסלב: “לא להעסיק נשים באומן; בר”ה שלא תהיה שום אשה”

רבני ומשפיעי חסידות ברסלב קוראים במכתב מיוחד שלא לקנות בבתי עסק ולא להתארח במלונית ש"נשים משרתות שם" • דורשים: "בכל ימי התקבצות אנ"ש לא תימצא שום אשה, כולל אלו המתגוררות באומן, בכל שטח הרחובות הסמוכים לציון"
יוסף גרינבוים
ח' אלול התשע"ז / 30.08.2017 16:33

זקני חסידות ברסלב וחשובי משפיעי החסידות בארץ ישראל ובחו”ל פרסמו ‘קריאה דחופה’ על שמירת הצניעות ו’קדושת הקיבוץ’ בימי ראש השנה על ציונו של רבי נחמן בעיר אומן שבאוקראינה.

במכתב נאמר:

“.. באנו באזהרה חמורה להעמיד תקנות קבועות על שמירת קדושת המחנה כדלהלן: בעלי החנויות והמלוניות וכדומה אסור להם בשום פנים ואופן להעסיק נשים הן יהודיות והן נכריות לשרת את הלקוחות.

חנות או בית הארחה שנשים משרתות שם, אין לקנות או להתארח שם.

וכמו כן בכל ימי התקבצות אנ”ש לא תימצא שום אשה, כולל אלו המתגוררות באומן, בכל שטח הרחובות הסמוכים לציון הקדוש, מקום בו נמצאים גברים.

ומכאן תצא קריאתנו לכל אחד ואחד מהמתקבצים על ציון הקדוש, ובפרט לכל הנוגעים בדבר, הן לבעלי החנויות והמלוניות, ולכל האחראים במישרין או בעקיפין, נא ונא עשו ככל אשר ביכלתכם למגר תופעות מבישות אלו, שלא נהיה בכלל מחטיאי הרבים רח”ל, אשר עונשם חמור מאוד (עיי’ רמב”ם פ”ג מהל’ תשובה ה”ו).

ובוודאי כי הפועלים ומשתדלים לגדור גדר ולעמוד בפרץ וכל העומדים בנסיון ושומרים על התקנות עושים בזה נייחא לנשמתו של רביה”ק הננמ”ח זיע”א אשר יעמוד למליץ ולמגן בשמים על העומדים על המשמר הן הנוגעים בדבר – בעלי העסקים והן המתעסקים בזיכוי הרבים בהרחבת גבולי הקדושה והצניעות, אשר היא ההבטחה להשראת השכינה הק’ במחנה, ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב”.

המכתב המקורי:

ברסלב, מכתב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שואל אותם?
    30/08/2017 19:26
    זנוויל
  1. מינו עצמם ליורשי האדמור