‘צריך עוד מספר חודשים לתיקים של נתניהו’ • היום חיקור דין לבלווטניק

חוקרי המשטרה יגבו מחר באנגליה עדות מהמליארדר לן בלווטניק • החשד: נתניהו ניסה לתווך בינו לבין מוזס במכירת ידיעות אחרונות • פרקליטת מחוז ת"א-מיסוי וכלכלה: מדובר בפרשות מורכבות
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ז / 30.08.2017 00:07

חוקרי היחידה הארצית של המשטרה יערכו מחר (רביעי) באנגליה חיקור דין של המליארדר לן בלווטניק, מקורבו של נתניהו, במסגרת חקירת תיק 2000. כך דווח בחדשות 2.

על פי החשד, ראש הממשלה ניסה לתווך בין בלווטניק לנוני מוזס במכירת ‘ידיעות אחרונות’. בלווטניק, המתגורר באנגליה ורוסיה, הוא מבעלי ערוץ הספורט וערוץ 10.

בחקירותיו בתיק 2000 חזר וטען נתניהו כי השיחות בינו לבין מוזס היו שיחות ריקות, וכי לא הוא ולא מוזס התכוונו לדבריהם. כעת מנסה המשטרה להוכיח בחקירה שנתניהו לא רק שהתכוון לדברים, אלא אף עשה סדרת פעולות כדי לקדם את מכירת ידיעת אחרונות.

על פי ההערכות, השאלה המרכזית שבוודאי יישאל בלווטניק: האם נתניהו הפציר בו לקנות את ידיעות אחרונות.

מוקדם יותר היום התייחס היועץ המשפטי לממשלה לחקירות ראש הממשלה ואמר כי הן מתנהלות מתוך מטרה אחת ויחידה: הגעה לחקר האמת. “השאלה שתישאל היא האם החקירה הניבה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום. אם יש תשתית מספקת כתב אישום יוגש. אם לא – הוא ייגנז”.

לדבריו, “רעשי רקע פוליטיים לא ישפיעו עלינו. לא ניתן לוותר על גביית כל העדויות ועל ניתוח כל המסמכים. זוהי חובתנו לציבור, לאינטרס הציבורי ולחשודים – זוהי מצוות שלטון החוק”.

גם פרקליט המדינה שי ניצן אמר היום כי הוא מבין את הצמא לדעת פרטים אודות החקירות, אך מסירת פרטים יכולה לשבש ולהפריע לחקירות.”אנחנו מודעים לצורך לקדם את החקירות במהירות האפשרית ואנו פועלים לכך. עשרות רבות של עדים כבר נחקרו, הסכם עד מדינה נחתם רק לאחרונה, אלפי מסמכים כבר נאספו. טובי אנשי מערכת אכיפת החוק פועלים ללא הרף ופעולות חקירה שאינן מגיעות לידיעת הציבור מתבצעות בכל שבוע”.

גם פרקליטת מחוז ת”א-מיסוי וכלכלה, ליאת בן-ארי שווקי, המלווה את החקירות, התייחסה בראיון שהעניקה ל’הפרקליטים’ לחקירות, והעריכה כי ההכרעות בחקירות ראש הממשלה יצריכו עוד מספר חודשים.

לדברי בן-ארי שווקי, מדובר בפרשות מורכבות בהן יש שאלות משפטיות כבדות משקל וחיקורי דין שנדרש להם זמן רב.

לדבריה, “יש שאלות שצריך לבחון והתשובות הן לא שחור-לבן. החלטות בתיקים של צווארון לבן הן תמיד מורכבות. אלה תיקים בהם פרט מצטרף לפרט וצריך להרכיב את הפאזל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות