נעם ארנון: מודים לליברמן • מרזל: אין לי שום מילה טובה לומר עליו

שר הביטחון אישר ליישוב היהודי בחברון מעמד רשמי המקנה לו סמכויות מוניציפליות • בעוד דובר הישוב שיגר ברכה, ברוך מרזל תוקף: "אין להחלטה משמעות בשטח. הוא רוצה לגרש את היהודים מ'בית המכפלה'"
אריה ריבקינד
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 20:11

שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה היום (שלישי) לחתום על צו להרחבת סמכויות הוועד המקומי של היישוב היהודי בחברון – המקנה לו סמכויות מוניציפליות.

נעם ארנון דובר הישוב היהודי בחברון, הודה על ההחלטה בעניין המעמד המוניציפלי לישוב, “עיר האבות היא גם עיר הבנים” – ואמר: “אנו מודים לשרת המשפטים, לשר הביטחון וסגנו, ליועץ המשפטי לממשלה וליועמ”ש יו”ש על עבודת מטה מאומצת שהביאה להסדרת חיים נורמאליים ושירותים מוניציפליים לישוב היהודי בחברון”.

מי שממש לא מתכוון לומר מילה טובה על ליברמן בעקבות ההחלטה, הוא ברוך מרזל, מראשי ‘עוצמה יהודית’ ותושב העיר.

“אין להחלטה משמעות בשטח”, הוא אומר לחרדים 10. “במיוחד שהוא וממשלתו רוצים לגרש את היהודים מ’בית המכפלה’ ולא נותנים להציב מזגן במערת המכפלה. שום דבר מעשי. אגב, ההחלטה כבר התקבלה לפני שנתיים”.

כפי שדווח בחרדים 10, המהלך יאגד את המתיישבים מבחינה מוניציפאלית ויאפשר להם לנהל אורח חיים עצמאי ולא להיות תלויים בעיריית חברון הפלסטינית, כפי שנקבע בהסכם חברון.

בין היתר הוחלט, כי הוועד המוניציפאלי של חברון יהיה רשאי לרכוש מקרקעין ולהחזיק בהם, וכן להתקשר בחוזים ומכרזים.

הוועד תהפוך למינהלת מקומית ותהיה מוסמכת לקדם את העניינים הכלכליים, החברתיים, התרבותיים, הבריאותיים והחינוכיים של המתיישבים בחברון – ואף תהיה רשאית לגבות אגרות והיטלים מהתושבים.

תחום הפעלת סמכותה של הוועדה המוניציפאלית יהיו המבנים והנכסים שבבעלות או בחזקת המתיישבים היהודיים.

עוד נקבע, כי במקרה של מפגעים במרחב שבשליטה פלסטינית בחברון, ראש הוועדה המוניצפאלית יפנה לראש עיריית חברון בבקשה לטפל במפגע. אם המפגע לא יטופל תוך זמן סביר תהיה המנהלת רשאית לטפל במפגע באישור ראש המינהל האזרחי.⁠⁠⁠⁠

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות