“האם ישנה הנחיה לשבץ תלמידות ספרדיות לסמינרים ‘ספרדיים’?”

עו"ד ללום פנה אל המחוז החרדי ואל ראשי שש ערים, בדרישה לקבל תשובות ונתונים על "שיקול הדעת בביצוע שיבוץ תלמידות" • בין השאלות: מה הנוהל המסדיר את שיקול הדעת של ועדת השיבוץ? האם שיבצו אשכנזיות לסמינרים 'ספרדיים'? אם כן – כמה והיכן? מה מספר העררים שהוגשו?
יוני גרין
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 19:02

עורך דין יואב ללום פנה היום (שלישי) בשם עמותת ‘נוער כהלכה’ אל איציק זהבי, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ואל ראשי שש ערים, בדרישה לקבל תשובות ונתונים על “שיקול הדעת בביצוע שיבוץ על ידי הרשות המקומית”.

המכתבים שוגרו כהתראה בטרם הגשת עתירה בעניין. “אנחנו נעמוד על קיומן של הנחיות ונוהל מסודר בביצוע השיבוץ”, אומר ללום לחרדים 10.

ראשי הערים שקיבלו את המכתבים הם: מאיר רובינשטיין מביתר עלית, חנוך זייברט מבני ברק, ניר ברקת מירושלים, יעקב גוטרמן ממודיעין עלית,  ישראל פרוש מאלעד ומשה אבוטבול מבית שמש.

ללום פותח את מכתבו ומזכיר, כי “לאחר ביצוע הרישום לסמינרים וככל ונותרו תלמיד/ה ללא מענה, הרי שהרשות המקומית בתוקף סמכותה אמורה לבצע שיבוץ של התלמידות הנותרות למוסדות הקיימים ביישוב שבתחום שיפוטה”.

הוא מציין כי “משרד החינוך קבע הנחיות בדבר הליכי שיבוץ תלמידים למוסדות חינוך..  המסדירות תחום זה של שיבוץ על ידי הרשות המקומית וכן את האפשרות של מוסד החינוך והתלמיד לערור על החלטת השיבוץ”.

אלא שלדבריו, “הח”מ עיין בעיון רב בהנחיות השיבוץ והתפלא לראות כי הנחיות אלו אינן כוללות בתוכן ולו התייחסות אגבית לשיקול הדעת של הרשות המקומית בבואה לבצע שיבוץ. העדר זה יש בו כדי להוות חוסר סבירות קיצוני היורד לשורשו של עניין ולהעיד על חוסר התקינות הקיימת בנושא”.

ללום מבקש לדעת: “האם ישנו נוהל כלשהו המסדיר את שיקול הדעת של וועדת השיבוץ על ידי משרד החינוך? האם ישנו נוהל כלשהו המסדיר את שיקול הדעת של ועדת השיבוץ על ידי הרשות המקומית? כמו כן אבקש לקבל את מלוא המידע והקריטריונים והנתונים אשר קיימים לוועדת השיבוץ המקומית בעירכם – בבואה לקבל החלטות הרות גורל בענייני שיבוץ תלמידות”.

בנוסף מבקש ללום לקבל:
• פירוט הקריטריונים אשר מגבשים את שיקול דעת הרשות בביצוע השיבוץ.
• פירוט הקוורום המשתתף בהכרעה בענייני השיבוץ.
• מהם הדרישות המקצועיות הנדרשות מחבר/ת וועדת שיבוץ עירונית?
• האם ישנה הנחיה לשבץ תלמידות ספרדיות לסמינרים “ספרדיים”?
• האם ועדת השיבוץ שיבצה תלמידות אשכנזיות לסמינרים “ספרדיים”? אם כן, כמה והיכן?
• מה מספר העררים שהוגשו על ידי מוסדות חינוך כנגד השיבוץ של העיריה, כמה מהם נדחו וכמה התקבלו תוך פירוט באיזה מוסד חינוך מדובר?
• מה מספר העררים שהוגשו על ידי תלמיד/ה ו/או הוריהם כנגד השיבוץ של העיריה, כמה מהם נדחו וכמה התקבלו תוך פירוט באיזה מוסד חינוך מדובר?”

“עם קבלת מלוא תשובותיכם, אורה למרשתי את הדרך תלך בה ואת המעשה אשר תעשה”, הוא חותם.

מכתב התראה, ללום

מכתב התראה, ללום

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות