הרב שלמה אבינר: הר הבית הפך למקום טיולים, זה לא הזמן לעלות להר

רב ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל יוצא נגד העלייה להר: "אני לא עולה כי תשעים ותשע אחוז מחכמי ישראל אוסרים לעלות להר הבית" • "הר הבית הוא תחת שלטוננו, המקום הכי נשלט על ידי צה"ל"
אריה ריבקינד
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 18:01

הרב שלמה אבינר, רב ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל, העניק היום (שלישי) ראיון לתכנית ‘עושה עניין’ בהגשת מנחם הורוביץ  ברדיו גלי ישראל.

הרב אבינר נשאל לדעתו על עלייתם הבוקר של חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם להר הבית להתפלל – והשיב: “אני לא עולה כי תשעים ותשע אחוז מחכמי ישראל אוסרים לעלות להר הבית, וגם הרב קוק והרבנות הראשית אומרת לא לעשות ככה, ובשבילי זה מספיק”.

לדבריו, “מי שקובע בתחומים האלה הם הרבנות הראשית. יכול להיות שיש רבנים שעולים ולכן לא פוסקים על פי דעת יחיד וכבודה במקומה מונח”.

הרב אבינר הוסיף: “אין הבדל בין השנה לשנים אחרות. הר הבית הוא מקום קדוש שאסור להיכנס אליו ויש בעיות של כרת. אף אחד לא יודע את הגבולות, יש 11 שיטות לחישוב מקום המקדש”.

הוא הדגיש: “אין מצווה. הר הבית הוא ההר של בית המקדש, כשיגיע הזמן לבנות את בית המקדש בוודאי שנעלה אליו. זה יהיה הזמן להיכנס אליו. הר הבית הוא תחת שלטוננו, הוא המקום הכי נשלט על ידי צה”ל במדינת ישראל, אך כרגע זה לא הזמן לבנות את בית המקדש. אתה רואה שזה נהפך למקום טיולים, לא לכולם, לחלק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות