גזית: כשופט בג”ץ הייתי מכריח את הנבלות של ערוץ 20 לסקר הקראים

אחרי ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים - גם הקראים דורשים ייצוג בערוץ 20: "יש לנו הרבה מה להציע" • השדרן גבי גזית למנכ"ל עמותת הקראים: "יש לכם זכות מוחלטת, טבעית ומוחשית להיות בערוץ המורשת. תלכו עד בג"צ עם זה?" • המנכ"ל: "אנחנו נלך..."
אבי כץ
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 13:06

האם ערוץ 20 יחויב להעניק ייצוג גם לקראים? לאחר שהרפורמים והקונסרבטיבים פנו לבג”ץ בדרישה כי יורה לערוץ 20 להעניק להם ייצוג בשידוריו – גם עמותת הקראים העולמית דורשת ייצוג דומה.

במכתב ששיגר שלמה גבר, מנכ”ל עמותת הקראים, לאבי בר, בעל מניות בערוץ 20, הוא הזכיר את עמדת מועצת הכבלים בנושא, וכתב: “ליהדות הקראית מורשת מכובדת והיסטוריה עשירה, המהוות חלק אינטגרלי מזהות עם ישראל, ואשר הצגתן במסגרת תכני הערוץ תעשיר את צופיו בני כל הזרמים והעדות”.

גבר הוסיף: “כארגון המייצג את קהילת היהודים הקראים, העמותה תשמח לשתף פעולה בשילוב הפרספקטיבה הקראית לתוך תכני הערוץ כך שתוצג באופן ראוי ומכובד, ולחלוק את ידיעותיה ומומחיותה של העמותה בנושאי היסטוריה והלכות קראיות”.

הבוקר התראיין המנכ”ל שלמה גבר בתוכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM, סיפר בין היתר כי הקראים אינם מפרידים בין בשר לחלב ואיים בהליכה לבג”ץ.

גזית: מה היית רוצה לעשות בערוץ 20 לו הייתה ניתנת לך גישה על ידי הרודנים של הערוץ הזה?

גבר: “להפיץ את התפיסה היהודית קראית כפי שבתחילת החודש היה את הקונגרס היהודי ה-17, בו הוצגה היהדות הקראית ומורשתה במספר לא קטן של מושבים בקונגרס. כל אוניברסיטה שיש בה מחלקה ליהדות, וגם מכון בן צבי לחקר היהדות, היהדות הקראית מקבלת פן מאד רחב במחקרים שלה אז יש לנו הרבה מה להציע…”

גזית: יש לכם זכות מוחלטת, טבעית ומוחשית להיות בערוץ המורשת. רק בעיה שערוץ המורשת הפך את עורו והפך להיות ערוץ הלאומנות ושמירה על ההתנחלויות וכל מיני דברים שלא קשורים בכלל, לטעמי, למורשת אבל זה ויכוח אחר. איפה אתם עומדים בעניין הזה? אתם תלכו עד בג”צ עם זה?

גבר: “אנחנו נלך לבג”ץ…”

גזית: אם אני הייתי שופט בבג”צ הייתי מכריח את הנבלות האלה של ערוץ 20 לתת לכם.. אני לא אומר תוכנית קבועה אבל לפחות לסקר את החיים בקהילה ולפחות פעם אחת לצלם אולי תפילה שלכם או משהו מהסוג הזה…”

גבר: “זה נכון שהציבור הרחב צמא למידע…”

מערוץ 20 לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות