‘החמקן’: הושלמה רכישת 17 מטוסי F-35 נוספים לחיל האוויר הישראלי

ישראל חתמה על עסקה שתעלה את מספר מטוסי החמקן שברשות צה"ל ל-50 • ראש משלחת משרד הביטחון בארה''ב: "המחיר ירד לראשונה אל מתחת ל-100 מיליון דולר למטוס"
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ז / 27.08.2017 13:24

משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה”ב השלימה בסוף השבוע את העסקה לרכש 17 מטוסי F-35 – ‘אדיר’, ממנהלת תכנית ה-JSF של ממשלת ארה”ב – שתגדיל את מספר מטוסי החמקן ‘אדיר’ שברשות צה”ל ל-50 מטוסים, בשתי טייסות.

מימוש האופציה לרכש 17 מטוסים נוספים אושר על ידי הקבינט בשבתו כוועדת השרים להצטיידות. על הזמנת הרכש חתם מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אודי אדם.

על פי החוזה, אספקת המטוסים תושלם עד לשנת דצמבר 2024.

שר הביטחון אביגדור ליברמן: “השלמת העסקה לרכש 17 מטוסי אף-35 נוספים מהווה תוספת כוח משמעותית ואסטרטגית לחיל האוויר. שתי טייסות ה’אדיר’ הן פסגת הטכנולוגיה, והן יסייעו לצה”ל ולחיל האוויר להתמודד עם האתגרים הביטחוניים הרבים שניצבים לפתחה של מדינת ישראל, ולהיות נדבך מרכזי בהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל לאורך הגבולות ואף הרחק מהם. החתימה על השלמת העסקה מהווה עדות נוספת לעומק הקשר והיחסים הביטחוניים בין ידידתנו הגדולה ארצות הברית לבין מדינת ישראל”.

ראש משלחת משרד הביטחון בארה”ב, דובי לביא: ”זו עסקת הענק השלישית לרכש מטוסי ‘אדיר’ שמשרד הביטחון חותם בעשור האחרון. אנו שמחים לבשר שבעסקה זו הצליחה מנהלת הפרויקט האמריקאית לנהל מו”מ מוצלח מול החברה ולהוריד את המחיר הממוצע של כל מטוס אל מתחת ל-100 מיליון דולר. המדובר בהוזלה משמעותית ביחס למטוסים שרכשה מדינת ישראל עד כה”.

בסך הכל רכש משרד הביטחון עד כה 50 מטוסי F-35 ”אדיר” מדגם A, הדור החמישי והמתקדם. 5 מטוסים נחתו עד כה בישראל.

בשבוע שעבר פורסם כי חיל האוויר ישלים בחודש הבא את קליטתם של תשעה מטוסי F-35, לאחר ששני מטוסים נוספים ייקלטו בסוף החודש.

עד לשנת 2021 יסופקו לחיל-האוויר 33 מטוסים משתי העסקאות הקודמות.

המטוס F-35 מיוצר בשלושה דגמים: דגם A להמראה ונחיתה רגילים, דגם B להמראה קצרה ונחיתה אנכית, ודגם C לפעולה מנושאית מטוסים.

כל 50 המטוסים שרכש משרד הביטחון עבור חיל–האוויר הינם דגם A, אך הוטמעו בהם יכולות ייחודיות ואמצעי לחימה ישראליים מתקדמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות