‘מחר יאסרו ביצים?’ הגרמ”מ קארפ נגד המצאת האיסורים החדשים

אחרי הפרסומים כי עופות הפטם אינם כשרים, אלא בדיעבד - מעיד הגרמ"מ קארפ: "ראיתי מודעה בשם גדולי פוסקי דורינו ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אשר היתר העופות הוא בדיעבד, ולכתחילה יש לאכול תרנגולי הודו ושצריכים לחפש אחר זן טהור בעוף - הנני להודיע שהם דברי שקר"
אליעזר היון
ה' אלול התשע"ז / 27.08.2017 10:07

הגאון רבי משה מרדכי קארפ, מבכירי הפוסקים ותלמידו המובהק של הגרי”ש אלישיב, פרסם מכתב חריף נגד הניסיונות לטעון כי עופות הפטם ‘הרגילים’ כשרים רק בדיעבד וקובע כי אלו ‘דברי שקר’.

“כאשר ראיתי מודעה בשם גדולי פוסקי דורינו ובראשם מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל אשר היתר העופות הוא בדיעבד, ולכתחילה יש לאכול תרנגולי הודו ושצריכים לחפש אחר זן טהור בעוף, הנני להודיע שהם דברי שקר, באשר שמענו ממרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל שאין חשש בעופות שלנו ומותר לכתחילה לאוכלם, ורבינו זצ”ל היה אוכלם עד סוף ימיו”.

הגרמ”מ קארפ מעיד שגם שאר הגדולים שהוזכרו באותן מודעות אכלו את העופות עד סוף ימיהם ולא הידרו אחר תרנגול הודו. גם הסטיפלער זצ”ל היה אוכל עופות אלו, וכן בנו הגר”ח קנייבסקי “אוכלם עד כהיום הזה”, כותב הרב.

בהמשך מתייחס הפוסק הבכיר לסוגיית עוף ה’בראקל’ ומציין כי איננו יודע ואינו נכנס לנושא זה.

בסיום המכתב תוקף הרב קארפ בחריפות את תופעת ‘הפסקים החדשים’, כאשר ”חדשים לבקרים צצים פסקים חדשים אשר לא ראינו אצל גדולי רבותינו ובוודאי לא בתור הוראה לרבים”.

הרב קארפ מדגיש: “גם מי שהחמיר לעצמו בצינעה לא הורה כן בשום אופן לשואלים… ומי שרוצה לנהוג חומרא לעצמו בדבר תבא עליו ברכה, אך לא יפרסם אזהרות ואיסורים לאחרים, וכעת אוסרים את בשר העופות הנהוג היתר אצל כל גדולי ישראל עד היום הזה…  ומחר יאסרו את הביצים בכלל ישראל, וכאילו בטלה תורה ומסורת מישראל, ואין מי שימחה ואנו דור יתום”.

הרב קארפ

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב משה מרדכי אומר שהמחמיר על עצמו תבוא עליו ברכה
    27/08/2017 14:20
    שלמה זלמן
  1. גישה זאת היא אסון. המחמירים האלה גוררים את כולם אחריהם. הם לא מחמירים ממש, אלא סובלים ממחלת האובססיה OCD והם זקוקים לטיפול ולא למחמאות

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/08/2017 20:58

      זו טעות של מערכת “חרדים 10!!! הרב קארפ מעולם לא כתב את המשפט הזה על העופות אלא על הדגים. זה מפורש כאן במכתב שלו!!!

      גם הקטע של “תבוא עליו ברכה” נכתב בכללות על ה”פסקים החדשים” וכלל וכלל לא על העופות.

      בתקווה שהמערכת תתקן את הטעות האיומה.

  2. מישהו שמע על מישהו מקטני הפוסקים?
    27/08/2017 16:40
    סטטיסטיקה
  3. גדולי הפוסקים הם הבולטים והמכריעים מבין הפוסקים שפיזר ה’ בעם ישראל. מעין שרי רבבות תחתם כפופים שרי האלפים, המאות, העשרות וכן הלאה.
    מזמן לא נתקלתי בפוסק שהוא לא מגדולי הפוסקים. ב”ה זכינו לאלפי גדולי פוסקים.