השמאל בפ”ת הפר את הגבלות בג”ץ • תושבי דרום ת”א הפגינו מול נאור

המפגינים דרשו להכריע בעתירה המתנהלת קרוב לשנה וחצי בעניינם של המסתננים: "מגיע לנו לחיות" • אחרי שבית המשפט העליון התיר קיום הפגנה מול ביתו של היועמ"ש בהיקף מוגבל – המשטרה קובעת: "המפגינים הפרו את כל הגבלות בג"ץ"
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ז / 26.08.2017 23:10

מפגינים משכונות דרום תל אביב הפגינו הערב (מוצאי שבת) מתחת לבית נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בשכונת רחביה בירושלים.

המפגינים מחו על הסחבת בטיפול במסתננים שגרים באזור התחנה המרכזית בתל אביב, והודיעו כי בכוונתם להמשיך ולהפגין מול ביתה בכל מוצאי שבת.

מפגינים רבים נשאו שלטים שעליהם נכתב:  “שופטי בג”צ די לסחבת”, “אין שופטים בירושלים, יש מסתננים בדרום תל אביב”, “עינוי דין זה לא נאור”, ו”גם לתושבי השכונות יש זכויות”.

המשתתפים קראו בהפגנה: ״אנחנו רוצים צדק לדרום תל אביב. מגיע לנו לחיות״.

שר המדע אופיר אקוניס אמר: ״תומך ביוזמת תושבי דרום תל אביב להפגין מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון. המחסום האחרון בפני העברת מסתננים בלתי חוקיים מישראל למדינות אחרות, הוא העיכוב הנמשך כבר חודשים, בהכרעת השופטים. זכותם של תושבי דרום תל אביב ואחרים להפגין גם מול ביתה של הנשיאה נאור: אני וחבריי צריכים להיות מבוקרים – וכך גם שופטי העליון״.

ח”כ מוטי יוגב: “בסוגיית מהגרי העבודה שכבשו את דרום ת״א הפך עצמו בג״ץ כמגן העבריינים, ופגע קשות באזרחים החוקיים. המוסר והצדק מחייבים להשיב אותם לארצותיהם”.

בתוך כך, המשטרה מעריכה כי כ-2,000 מפגינים הגיעו הערב  לכיכר גורן ולאזורים הסמוכים בפתח תקווה, כחלק מההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי.

המפגינים הגיעו מצוידים במגפונים ומשרוקיות ונשאו שלטים עליהם נכתב “אני 499” ו-“אני המפגין ה- 500”. המפגינים צבאו בהמוניהם הרבה מעבר למה שבית המשפט התיר השבוע והתמקמו על מעגל האי תנועה שבחזית קניון גנים.

מהמשטרה נמסר כי המוחים הפרו את כל תנאי קיום ההפגנה: “מספר המפגינים המירבי עלה על 500 משתתפים. על פי הערכה השתתפו במחאה 2000 מוחים, תוך שהם חורגים ממתחם הקניון שאושר בבג”צ. פעמים רבות הופר התנאי שלא לרדת לכביש. הופר התנאי לפיו יעשה שימוש בשני מגפונים בלבד. הופר התנאי לפיו ההפגנה תחל בשעה 20:00 – ההפגנה החלה מוקדם יותר”.

לפי המשטרה, “מארגני ההפגנה הונחו על ידי בית המשפט להעמיד סדרנים לצורך שמירה על הסדר, כאשר בפועל הופעלו 5 (!) סדרנים באופן שלא הלם את היקף האירוע ומורכבותו”.

במשטרה הוסיפו: “ראוי לציין כי כל נסיונות התיאום של משטרת ישראל עם נציגי המוחים לאורך סוף השבוע, לקביעת התנאים הדרושים לשמירה על הסדר במקום, נותרו ללא מענה”.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, אמר הערב על ההפגנות בפ״ת: ״מדובר בהפרה בוטה של החלטת בג״ץ רק שבוע לאחר שחזינו בהפרה בוטה של הוראות המשטרה. עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה. אני מצפה מהמשטרה לפעול ביד קשה ולאכוף את הוראות בית המשפט נגד מיעוט אנרכיסטי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות