מואשם בהסתה • המחבל צעק לפני שחוסל: “אני מחבורת ראאד סלאח”

חיים טוויל
|
ב' אלול התשע"ז / 24.08.2017 16:48
בבית משפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד השייח’ ראאד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה והתאגדות בלתי מותרת • בכתב האישום נחשפים נאומיו המסיתים

פרקליטות מחוז חיפה, הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד השייח’ ראאד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור וכן שלוש עבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת.

כתב האישום, הוגש בהמלצת פרקליט המדינה ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שמתחייב על פי דין, נוכח אופי העבירות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד בן צור, מיוחס לנאשם כי פרסם במספר הזדמנויות שונות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה טרור.

הדברים נאמרו על רקע מתיחות ביטחונית ששררה בעקבות הפיגוע שהתבצע ביום 14.7.2017 במתחם הר הבית על ידי שלושה מחבלים תושבי אום אל פאחם – מחמד אחמד מחמד ג’בארין, מחמד חאמד עבד אל-לטיף ג’בארין ומחמד אחמד מפדל ג’בארין – בו נרצחו שני שוטרי מג”ב – רס”מ האיל סתאוי ז”ל ורס”מ כמיל שנאן ז”ל.

הנאשם הינו דמות מוכרת ובעלת השפעה רבה בקרב האוכלוסייה המוסלמית בישראל, בגדה המערבית ובעזה. בנוסף עמד הנאשם בראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית משנת 1996 ועד הכרזתה כהתאחדות בלתי מותרת.

בין היתר נחשף בכתב האישום כי אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית צעק רגע לאחר הפיגוע ולפני שחוסל כי הוא “מהחבורה של ראאד סלאח”.

על פי המתואר בכתב האישום נשא הנאשם, בשתי הזדמנויות, נאומים במסגרת תפילת יום השישי באום אל פאחם, בהשתתפות מאות אנשים, וביודעו כי הדברים מצולמים. כן, נשא הנאשם נאום בהלווית המחבלים שהתקיימה בסוף חודש יולי באום אל פחם, בה השתתפו אלפי אנשים, ביניהם רעולי פנים, נורו זיקוקים ונשמעו קריאות “יא שהיד הרגע הרגע אנחנו נמשיך את המאבק”, “ברוח בדם נפדה אותך יא אקצא” ו”ברוח בדם נפדה אותך יא שהיד”.

על פי כתב האישום נשא הנאשם את הדברים, ביודעו כי הינו מצולם באמצעות חשבון הפייסבוק שלו.

על פי המתואר באישום השני, בתפילת יום שישי שהתקיימה ביום 21.7.2017, נשא הנאשם את הדברים הבאים:

“מכאן, מהתפילה הזאת, ומהעיר אום אל פאחם, אני מברך את כל המראבטון והמראבטאת שעכשיו (נמצאים) בשער מג’לס ובשער האריות, במסגר אלאקצא המבורך, ובאזור ואדי ג’וז הסמוך למסגד אל אקצא ובכל המקומות שבני משפחותינו מתפללים בהם (יש לראותם) כמקום הכי קרוב למסגד אלאקצא המבורך, ברכות לכולם, לכל הנשים והגברים, המשחררים, בני בחורין, שלא מפסיקים מזה 8 ימים לשמור על הפתח הזה. הפתח של מסגד אלאקצא המבורך, כנציגים של האומה המוסלמית, העולם הערבי והעם הפלסטיני שמזה 8 ימים אינם מפסיקים לשמור (ולומר) שוב ושוב: ברוח, בדם נפדה אותך אלאקצא. אינם מפסיקים לשמור, ולהתעמת עם הכיבוש הישראלי, להתעמת עם הנשקים של הכיבוש הישראלי, עם האלות של הכיבוש הישראלי ולא מפחדים להיפגע, להיפצע, להיעצר, לא פוחדים אלא מאללה, אלוהים העצום מלך בורא שמים וארץ, חסד האל.”

ובהמשך: “אני אומר את הדברים מתוך אמונה, יציבות, עמידה איתנה ושמירה (רבאט במקור – על אלאקצא). עד הרגעים האלה הכיבוש הישראלי פצע 79 מבני משפחות המראבטון והמראבטאת של אלאקצא, שחלקם במצב מסוכן, פצועי ראש וחזה, שדמם הטהור (נשפך).”

ובהמשך: “לכן בברכתי אני מבקש מאלוהים שירפא את כל הפצועים (שנפצעו) באלאקצא המבורך, מתפלל לאלוהים שיקבל את כל השהידים של מסגד אלאקצא המבורך, מהשהיד הראשון בהיסטוריה, מבקש שאלוהים יקבל את כל השהידים של מסגד אלאקצא היום. את השהיד מחמד, ואת השהיד מחמד, ואת השהיד מחמד. מבקש מאלוהים שיאסוף את (נשמתם) עם (נשמות) הנביאים והצדיקים והשהידים ההולכים בדרך הישר.”

על פי המתואר באישום השלישי, נשא הנאשם נאום במסגרת הלוויית המחבלים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור.

בין היתר, אמר שם: “אחים, ברגעים כאלה לא נוכל אלא לבקש מאלוהים ישתבח ויתעלה שיסלח לכל המתים שלנו ולכל (האנשים) החיים שלנו, וברגעים מעין אלה נבקש שיקבל את התפילה מעומק ליבנו. נאמר (מתפלל על 3 השהידים): אלוהים רחם עליהם ותמחל להן, כבד את שהייתם (אצלך), הכנס אותם לגן העדן בית השלום בשלום, תאחד אותם עם הנביאים, הצדיקים השהידים וישרי הדרך ועם טוב הלב של אלה, כמו שחיברת אותם עם האבות שלהם, האימהות שלהם, האחים שלהם והאחיות שלהם בעולם הזה, כך שתפגיש ביניהם ביום הדין. במעמדם הגבוה בגן העדן שלמעלה אלוהים תכבד אותם בשתיית מים (שרבת מאא’ במקור) יחד עם הנביא מחמד עליו השלום, שתיה שלאחריה לעולם לא יהיו צמאים עוד (לא יט’מאון בדעהא אבדן במקור).

אלוהים תכבד אותם בחברת (צחאבת במקור) שליח האל עליו השלום במקווה (חוץ’ במקור) של שליח האל, עם חברי שליח האל (צחאבה במקור), עם ממשיכי דרכו, עם האבות הראשונים (אלסלף אלסלח במקור). הברואים הטובים עם כל הצדיקים יראי השם ביום הדין (יום אלסאעב במקור). אלוהים אנחנו פונים אליך בתפילה הזאת, אנא ענה לתפילתנו, אנא ענה לתפילתנו, אנא ענה לתפילתנו”.

ובהמשך: “ירחם אלוהים על מי שעומד ויקרא את אלפאתיחה (סורת אלפאתיחה – השורה הפותחת את הקוראן) על רוח השהידים שלנו.”

על פי המתואר באישום הרביעי, ביום 28.7.2017 נשא הנאשם נאום בתפילת יום השישי באצטדיון באום אל פאחם בפני קהל של מאות אנשים. במסגרת זו אמר, בין השאר, את הדברים הבאים, ביודעו כי הינו מצולם:

“יש צורך לבאר בקצרה את המשמעות של האמת הנבואית, החפה מטעויות כי היא מאלוהים, באמת הזאת הנביא עליו השלום אומר: קבוצה מאומתי לא תחדל לעמוד על האמת. מי הם? מה הם? כל בן חורין בעולם אומר ללא היסוס שהקבוצה שעומדת על האמת הם המראביטון והמראביטאת ששנים רבות ממשיכים לעשות רבאט בפתחי מסגד אל אקצא המבורך מול הכיבוש הישראלי, עושים רבאט בלי פחד, בטוחים, צועקים, משמיעים לכל העולם ואומרים בקול אחד: ברוח, בדם, נפדה אותך אלאקצא.”

ובהמשך: “במהלך השבוע שעבר הקריבו המראבטון והמראבטאת 8 שהידים, השבח לאל, בעזרת השם, אם רצינו להכיר את שמותיהם נחזור ונאמר: מחמד ומחמד ומחמד ומחמד ומחמד (רמז לסמליות שזהה לשם הנביא). זה רצון האל יתעלה. עד עכשיו בעזרת האל 8 שהידים, 1,100 פצועים, מאות עצורים, רק אתמול נעצרו 120 מראביטון ונפצעו 110…”.

“במעשיו האמורים לעיל, פרסם הנאשם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור”, נאמר בכתב האישום.