האישום: המחבל שמע קולות צחוק מבית סלומון בחלמיש ונכנס לרצוח

כתב האישום שהוגש נגד מחבל עומר אל-עבד, הערבי בן ה-19 שרצח את יוסף סלומון וילדיו חיה ואלעד הי"ד ביישוב נווה-צוף חלמיש במהלך ההכנות ל'שלום זכר', מגולל את השתלשלות האירועים לפני הטבח, הצוואה שפרסם, הכניסה אל הבית, והקרב הממושך שהתנהל בינו לבין אלעד סלמון הי"ד
חיים טוויל
ב' אלול התשע"ז / 24.08.2017 13:49

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי כתב אישום נגד המחבל עומר אל-עבד, ערבי בן 19, שביצע את הפיגוע הרצחני ביישוב נווה צוף-חלמיש.

המחבל מואשם ברציחתם של יוסף, חיה ואלעד סלומון הי”ד ובניסיון רציחתם של טובה סלומון, מיכל סלומון וחמשת ילדיהם של מיכל ואלעד הי”ד.

בנוסף, מואשם המחבל בקשירת קשר עם אחר במטרה לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע ובעבירות נוספות.

התביעה הצבאית שהגישה את כתב האישום ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הפיגוע התרחש בערב שבת לפני כחודש, אז  חדר המחבל ליישוב כשהוא חמוש בסכין. הוא נכנס אל בית משפחת סלומון בשעה שבני הבית עסקו בארגון ה’שלום זכר’ לרגל הולדת נכד למשפחה.

לפי כתב האישום, המגולל את השתלשלות האירועים, ההחלטה לבצע את הפיגוע גמלה בלבו של המחבל לאחר ששמע על הפיגוע בהר הבית, בו נהרגו שני שוטרים, ועל התגובה הישראלית שכללה את סגירת מתחם הר הבית למתפללים מוסלמים. בתחילה הוא תכנן להשתמש בחגורת נפץ או בנשק חם, אך לבסוף בחר בפיגוע דקירה “למען מסגד אל-אקצא”.

הוא שוחח באמצעות הוואטס-אפ עם חברה המתגוררת ברצועת עזה, הכתיב לה צוואה וביקש ממנה לפרסם בשמו צוואה בדף הפייסבוק שלו ביום שישי בערב בשעה 20:20. הצוואה אכן פורסמה עוד בטרם ביצע את הפיגוע.

כתב האישום מתאר את ההכנות שעשה לפני שיצא אל הפיגוע וכיצד חצה את הגדרות המקיפות את היישוב נווה צוף-חלמיש: “הנאשם הלך לאורך כביש פנימי המוביל לבתי היישוב עד שהגיע לקרבת שני בתים. הוא הבחין כי הבית שמימין לו חשוך ושקט, ואילו הבית שמשמאלו מואר וממנו בקעו קולות צחוק.

“הנאשם פתח את דלת הכניסה ונכנס כשהוא אוחז בסכין. מיד עם כניסתו לבית, הבחינה בו מיכל, צעקה לילדיה לברוח לקומה השניה והסתגרה עמם באחד מחדרי השינה. הנאשם נעמד מול חיה, אמר: ‘מה עם אל-אקצא’ – ודקר אותה בחזה דקירה אחת תוך שהוא דוחף את להב הסכין כולה אל תוך גופה”.

אחר כך הוא דקר את אם המשפחה טובה בגבה, היא החלה לצעוק “מחבל” – ונמלטה לקומה השניה.

המחבל עבר אל אב המשפחה יוסף ודקר אותו בבטנו. בשלב זה הבן אלעד התנפל על המחבל וניסה להוציא מידו את הסכין. אלעד נדקר שלוש פעמים לפני שהצליח לחטוף את הסכין מידי המחבל, ואז בעט בו המחבל בגב, והוא נפל על ברכיו. המחבל דרך על ידו שבר על ראשו קרש חיתוך, ודקר אותו בראשו באמצעות סכין שהייתה בקרש החיתוך.

הסכין עמה הגיע המחבל נשמטה מידו של אלעד, והמחבל הרים אותה ודקר אותו 12 פעמים.

אז שב המחבל ליוסף, הבחין כי הוא עדיין נושם ודקר אותו 15 פעמים נוספות.

רק בשלב זה הוא נורה על ידי ע’, חייל ביחידת עוקץ המתגורר בסמוך ששמע את הצעקות והגיע למקום עם אביו.

פעילותו המהירה של הלוחם ע’ שמה סוף למסע ההרג ועל כך זכה החייל בצל”ש.

ביתו של עבד אל-ג’ליל נהרס לפני כשבוע, וחלק מבני משפחתו הואשמו באי מניעת פשע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות