יאיר לפיד: פגישת נתניהו עם פוטין – “חסרת תועלת. זהו כישלון אדיר”

יו"ר יש עתיד טוען כי הפגישה של ראש הממשלה עם הנשיא הרוסי נכשלה וכי "היום כבר הודיעו הרוסים שאין להם שום כוונות לשנות את מדיניותם" • "כדי להסוות את המחדל, הממשלה עכשיו עושה את הדבר שאסור לעשות – מאיימת איומים ריקים"
אריה ריבקינד
ב' אלול התשע"ז / 24.08.2017 12:16

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד טוען הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק שלו, כי הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא פוטין היתה חסר תועלת.

“כפי שחששתי, הפגישה היתה נעימה, אבל חסרת תועלת. היום כבר הודיעו הרוסים שאין להם שום כוונות לשנות את מדיניותם. הם ימשיכו לשתף פעולה עם האיראנים בסוריה, ויאפשרו להם להתבסס במרחק של עשרים קילומטר מהגבול הישראלי, עם אפשרות להקים נמל צבאי ובסיס אווירי מול הדלת הקידמית שלנו”.

לדבריו, “גם ארה”ב סירבה להתערב למרות כל ההפצרות הישראליות. התברר שבנושא הקריטי ביותר לבטחוננו, הממשלה לא הצליחה להעמיד תוכנית עבודה יעילה גם למול הממשל האמריקאי. זהו כשלון אדיר של מדיניות החוץ הישראלית, אבל הוא רחוק מלהיות מפתיע”.

יו”ר יש עתיד טוען: “כבר שלוש שנים אני מתריע על קריסת המערכת המדינית שלנו. משרד החוץ חדל מלתפקד, שר חוץ כידוע אין, המל”ל פורק מרוב נכסיו. הקבינט עסוק בסכסוכים פנימיים ובהדלפות וחדל מלהגשים את ייעודו – עיצוב מדיניות. בתנאים אלה, אין זה פלא שהגבנו באיחור ניכר להתבססות האיראנית. כל מי שעיניו בראשו ראה אותה מתבססת בסוריה, בחסות הרוסים, אבל הממשלה לא השכילה לעצב בזמן מערכה מדינית יעילה שתעצור את הפיכתה של איראן למעצמה איזורית ולאיום קרוב”.

לפיד הוסיף: “כדי להסוות את המחדל, הממשלה עכשיו עושה את הדבר שאסור לעשות – מאיימת איומים ריקים מתוכן שאיש לא לוקח ברצינות. זה אינו מוסיף להרתעה הישראלית, אלא פוגע בה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קודם תשלים בגרות ואח"כ תעשה צבא כמו שצריך ולא בעיתון במחנה
    24/08/2017 12:48
    שאול א.
  1. ואז תהיה לך זכות לדבר במדינה הזו.

  2. "היה עתיד?" עם היהיר לפיד או חלמתי חלום? והאיש הזה מתיימר להיות ראש ממשלה במדינת היהודים?
    24/08/2017 13:53
    קורןנאוה טבריה
  3. “היה עתיד?” עם היהיר לפיד או חלמתי חלום?
    והאיש הזה מתיימר להיות ראש ממשלה במדינת היהודים?