נתניהו: “החקירות לא פוגעות בתפקודי, פועל היטב. לא אגיד שזה נעים” • ראיון לערוץ 20

על הליכוד: "הליכודניקים החדשים הם אנשי שמאל ישנים שרוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט" • חקירות: "מסוגל מגיל צעיר מאד לנקוט בכמה פעולות במקביל - ואני מסוגל לשמור על ההתמקדות" • "הדבר העיקרי בעיני זה שמירה על מדינת ישראל, ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות"
חרדים 10
ב' אלול התשע"ז / 24.08.2017 11:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר נפגש אמש בסוצ’י עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, העניק ראיון בלעדי לפרשן הפוליטי של ערוץ 20, שמעון ריקלין.

נתניהו התייחס בראיון לפגישתו עם נשיא רוסיה, לדרישה לחשוף את שיחותיו עם המליארדר שלדון אדלסון, לגל האנטישמיות בארצות הברית ועוד.

על ‘הליכודניקים החדשים’ – מאות איש המתפקדים לליכוד, אשר בליכוד טוענים כי הם מבקשים להשפיע מבפנים נגד התנועה – אמר נתניהו: “הייתה ביקורת לפני כמה שנים על הצטרפות של אנשים, דווקא מהצד הימני, שלא מצביעים לליכוד אבל מצביעים רק בפריימריז. ברור שזה מוסרית פסול. זה נמנע באמצעים חוקיים שונים.

“אין ספק שהתופעה הזאת, לכאורה ‘הליכודניקים החדשים’, הם לא ליכודניקים והם לא חדשים. הם אנשי שמאל ישנים והם רוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט. להשתמש בדמוקרטיה של הליכוד כדי להרוס את הליכוד ואת כל מה שהוא מסמל.

“אנחנו יכולים להתגונן נגד זה כמו שהתגוננו נגד ניסיון ההשתלטות של פייגלין באמצעים חוקיים. כל מה שעשינו עד עכשיו זה דבר מאד פשוט ומאד חכם: ההתפקדות שלהם נעשית דרך כל מיני צוותים אינטרנטיים. אמרנו ‘רגע, אתה רוצה להתפקד לליכוד? תועיל לבוא לבנק, להפקיד בחשבון הבנק את מה שאתה רוצה ואל תעשה לי התפקדות אינטרנטית. תטריח את עצמך’.

“תתפלא, זה כבר מוריד הרבה. מהבית, מהסלון, בקריאה של גוף שמארגן אותם ואני חושב שאני יודע מהו, את זה הם מוכנים  לעשות – אז אנחנו מטריחים אותם לעשות קצת יותר ואנחנו נחשוב על עוד אמצעים חוקיים. איך אומרים? ‘דמוקרטיה מותר לה להתגונן על עצמה’. הליכוד היא התנועה הדמוקרטית במדינת ישראל ואנחנו נמצא את הדרכים החוקיות להגן על עצמנו”.

נתניהו התייחס לגל האנטישמיות בארצות הברית ואמר: “אני לא רוצה להיכנס לוויכוח הפנימי בארצות הברית, אבל אני יכול להגיד בצורה חד משמעית: זה לא דבר של מה בכך שאנשים הולכים עם סיסמאות נאציות, ניאו נאציות. מדברים על כך שהם רוצים להחליף את היהודים או ‘היהודים לא יחליפו אותנו’, כל מיני אמירות אנטישמיות וגזעניות, אני חושב שזה דבר חמור.

“אני אמרתי ומובן שהתקשורת שלנו לא בדיוק כיסתה את זה, אמרתי שהאנשים האלה צריכים לזחול חזרה מתחת לאבן שהם יצאו ממנה. אני בדרך כלל בורר את מילותיי בקפידה, אבל זו אמירה מאד חריפה. זה כמובן לא כוסה ונתנו לזה כל מיני פרשנויות לא רלוונטיות. אנטישמיות וניאו-נאציזם זה דבר חמור בכל מקום שהוא מופיע: באירופה או במזרח התיכון או בארצות הברית, וזו ההתייחסות שלנו”.

נתניהו נשאל האם החקירות פוגעות בתפקודו כראש ממשלה – והשיב: “לא. אני פועל היטב. אני לא אגיד לך שזה נעים אבל מסוגל מגיל צעיר מאד לנקוט בכמה פעולות במקביל ואני מסוגל לשמור על ההתמקדות.

“הדבר העיקרי בעיני זה שמירה על מדינת ישראל. אני עושה את זה, אני לא רוצה להגיד סביב השעון כי אני ישן כמה שעות בלילה, אבל פחות או יותר חוץ מזה אני עושה את זה כל הזמן ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי
    24/08/2017 11:33
    מירי
  1. עלה והצלח..עד בא משיח בן דויד אמן

  2. ראש הממשלה
    24/08/2017 23:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מתפללים עליך!
    חזק ואמץ!!
    והאלוקים יבקש את הנרדף, אפילו צדיק רודף רשע. לא כל שכן פה!!!!!
    ניכרים דברי אמת! והליכות יושר שלך!!

  4. ראש הממשלה
    24/08/2017 23:05
    הני
  5. מתפללים עליך!
    חזק ואמץ אל תחת!
    האלוקים יבקש את הנרדף. אפילו צדיק רודף רשע , לא כל שכן פה!!!!!
    ניכרים דרכי יושרך והגינותך!
    הכל יודעים שזה הבל, גם הרודפים,,,,