הסיעות החרדיות מתכננות: ‘כינוס המועצות’ כדי לדון על חילולי השבת

ראשי הסיעות החרדיות וחברי 'ועדת המעקב' של ארבעת חברי הכנסת, החליטו לבקש "לקיים כינוס של מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה", כדי לדון בחילולי השבת • "רואים בשר התחבורה ישראל כץ אחראי לעבודות - שנעשו עד כה בגיבוים המלא של נתניהו והשר חיים כץ"
אריה ריבקינד
ב' אלול התשע"ז / 24.08.2017 10:43

ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי, יבקשו ממועצות גדולי התורה וחכמי התורה להתכנס לדיון משותף על חילולי השבת בישראל – כדי שיורו על המשך הצעדים שיש לנקוט מול הממשלה.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור – החבר ב’וועדת המעקב’ בה חברים הח”כים מלבדו גם אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי וישראל אייכלר – הגיב על סוגיית חילולי השבת לאחר כינוס ועדת הארבעה עם ראשי הסיעות החרדיות:

“הכינוס החליט שכיוון שנמשכים חילולי השבת אנו רואים בשר התחבורה, ישראל כץ אחראי לעבודות – שנעשו עד כה בגיבוים המלא של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה , חיים כץ, ולכן נבקש לקיים כינוס של מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה, על מנת לדון ולהחליט על צעדים להמשך הדרך”.

בן צור הוסיף: “חבל שמנהיגים במדינת ישראל דורסים את צביונה היהודי ופוגעים ביום החופש והרווחה של ציבור אזרחי ישראל”.

כזכור, בראיון שהעניק ח”כ בן צור לחרדים 10, הוא האשים את שר התחבורה ישראל כץ ושר הרווחה חיים כץ בחילולי השבת.

“שניהם אחראים”, אמר בן צור, “זה מבקש את העבודות, וזה מאשרן. שניהם נושאים באחריות מבחינתי. כשחיים כץ רצה שלא יהיו עבודות, לא נתן היתרים ובאותה שבת לא עבדו. ברור שחיים כץ יכול לעצור את זה, אבל משרדו של השר ישראל כץ הוא שמזמין את העבודות”.

‘ועדת המעקב’ של ארבעת חברי הכנסת הוקמה לפני חודשיים על ידי הסיעות החרדיות בכנסת, שתפקידה לעקוב ולפקח על אישורי העבודות בשבת.

ביום חמישי האחרון שיגרו  חברי ‘צוות המעקב’ של הח”כים החרדים מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיורה על ביטול עבודות התשתית ברכבת ישראל בשבת. הח”כים ציינו כי העבודה בשבת במרחב הציבורי פוגעת בסטטוס קוו ומפרה הסכמים קואליציוניים והבטחות שהעניק נתניהו לחרדים – אולם העבודות התקיימו כמתוכנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במירון הוכחנו ששבת לא באמת מעיינת אותנו. וצביעות מדה מגונה.
    24/08/2017 14:28
    חומל