חוק חדש בניו יורק: בתי דין יוכלו לקיים דיוני בוררות גם בימי ראשון

לפי החוק הישן, נאסר לקיים הליכי גישור ובוררות בבתי דין לגישור או בתי דין רבניים, בשבתות ובימי ראשון - מה שהקשה על בעלי עסקים ואנשים שמתקשים להיעדר מהעבודה • מעכשיו - בתי משפט יוכלו להעניק תוקף פסק דין להחלטות ללא קשר למועד ההליך
נתן פרל
ב' אלול התשע"ז / 23.08.2017 21:49

לפי חוק חדש שעבר לאחרונה בבית הנבחרים  של מדינת ניו יורק, ונחתם על ידי המושל אנדרו קואומו, ניתן יהיה מעתה לבצע דיוני בוררות וגישור בבתי הדין הרבנים גם בימי ראשון. כך מדווח אתר ‘ישיבה וורלד’.

עד כה, לפי החוק הישן, נאסר לקיים הליכי גישור ובוררות בבתי דין לגישור או בתי דין רבניים, בשבתות ובימי ראשון – יום החופש השבועי בארצות הברית.

החוק החדש, שנחקק בחסות הסנטורים שמחה פלדר ומייקל סימנוביץ מקל על יישוב סכסוכים מחוץ למסגרת בתי המשפט.

בתי הדין לגישור, כמו גם הליכי בוררות בבתי הדין הרבניים, מועדפים על רבים מפני שהם יקרים פחות, הדיונים מתקדמים מהר יותר, ופסקי הדין שלהם מחייבים משפטית כמו כל בית משפטי.

בוררות או בתי הדין לגישור יעילים במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים, אנשים בעלי משאבים כספיים מוגבלים, או חרדים שמעדיפים להתדיין בבתי הדין ולא בערכאות. גם קשישים או כל מי שיש לו אפשרות מוגבלת להיעדר מעבודתו מעדיף את האופציה הזו.

אלא שההגבלה על קיום דיונים בימי ראשון הקשתה על רבים מהפונים לגישור או בוררות.

לפי החוק הקודם, שופטים שהתבקשו להעניק תוקף של פסק דין להחלטות בוררות שהושגו בבתי דין,  יכלו לפסול החלטות בוררות – במידה וחלק מההליכים התקיימו בשבת או ביום ראשון.

עכשיו, אחרי שכל הצדדים לסכסוך מוסרים את הסכמתם בכתב לבוררות, החוק החדש מגן על פסקי דין שניתנו על ידי בית דין לגישור או בתי דין רבניים, ללא קשר למועד ההליך.

הסנטור שמחה פלדר: “החוק החדש מועיל מאוד לאנשים רבים ברחבי מדינת ניו יורק. באמצעות החתימה על הצעת החוק הזו, המושל נתן לאינספור אנשים הזדמנות ל’יום שלהם’ בבית המשפט – ביום המתאים ביותר לצרכים שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות